Την έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών του CES στο Las Vegas επέλεξε η κορεατική φίρμα για την παρουσίαση του νέου υδρογονοκίνητου SUV της, δίνοντας έτσι έμφαση στις νέες τεχνολογίες που διαθέτει και οι οποίες δεν καλύπτουν μόνο το φάσμα των κυψελών καυσίμου, αλλά και τον τομέα της αυτόνομης οδήγησης καθώς το Nexo, όπως ονομάζεται, διαθέτει την τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης της Hyundai.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το Nexo μένει πιστό στο πρωτότυπο μοντέλο που προηγήθηκε, ξεχωρίζοντας από την πεπατημένη με στοιχεία όπως η χαρακτηριστική γραμμή της οροφής η οποία προσδίδει μια δυναμικότερη χροιά στο κατά τα άλλα τυπικό SUV «παράστημά» του.

Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει στοιχεία που παραπέμπουν στις πιο πρόσφατες αισθητικές εξελίξεις της κορεατικής φίρμας όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο Kona, όπως τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα ημέρας πάνω από τη γρίλια ο περίπλοκος σχεδιασμός της οποίας αναλαμβάνει να σηματοδοτήσει, σύμφωνα με τις συστάσεις, την απουσία συμβατικού μηχανικού συνόλου κάτω από τις επιφάνειες του.

Χάρη σε μια νέα αρχιτεκτονική σχεδιασμένη εξαρχής υπό το σκεπτικό της υδρογονοκίνησης αλλά και σε ένα νέο σύστημα κυψελών καυσίμου πιο compact μεγέθους, το Nexo υπόσχεται περισσότερη ευρυχωρία και πρακτικότητα αλλά και μικρότερο βάρος σε σχέση με το ix35 Fuel Cell το οποίο αντικαθιστά.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου τροφοδοτείται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου χωρητικότητας 6,5 κιλών ενώ το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία συστοιχιών ιόντων λιθίου απόδοσης 40 kW. Η αυτονομία του διαμορφώνεται σε 800 χλμ. μέγεθος που υπερβαίνει κατά 215 χλμ. αυτό του ix35 αλλά και τα συνήθη δεδομένα των υδρογονοκίνητων, θέτοντας ψηλότερα από ποτέ τον πήχη για το είδος.

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη που στοιχειοθετούν τις επιδόσεις του, το Nexo αποδίδει 163 ίππους και 395 Nm ροπής, επιταχύνοντας από 0-96 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα.

Πλην των υδρογονοκίνητων περγαμηνών του, το Nexo, διαθέτει και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας που παρουσιάζονται για πρώτη φορά από την Hyundai. Σε αυτά συγκαταλέγεται μια βελτιωμένη εκδοχή του συστήματος ανίχνευσης κίνησης και εμποδίων στα τυφλά σημεία το οποίο αξιοποιεί κάμερες οι οποίες προβάλλουν εικόνες στην κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment.

Πρεμιέρα στο Nexo πραγματοποιεί και το Lane Following Assist το οποίο με τη συνδρομή καμερών και αισθητήρων παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης όποτε χρειαστεί διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες έως και 145 χλμ./ώρα.

Πρωτιά αποτελεί και το σύστημα Highway Driving Assist το οποίο επιτρέπει στον οδηγό κατά την κίνηση σε αυτοκινητοδρόμους, να παραχωρήσει τον έλεγχο στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης το οποίο πλην της παραπάνω δυνατότητας μπορεί να ελέγξει αυτομάτως τις λειτουργίες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, το Nexo εφοδιάζεται και με σύστημα αυτόνομης στάθμευσης το οποίο του επιτρέπει να παρκάρει μόνο του αλλά και να «επιστρέφει» στον οδηγό του από την θέση στάθμευσης μέσω εφαρμογής που εγκαθίσταται στο κινητό του οδηγού και ιδιοκτήτη του.

auto.in.gr