Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αυγενάκης: Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να γίνει άμεσα

Αυγενάκης: Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να γίνει άμεσα

Την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης παρουσίασε στο Ηράκλειο ο Λευτέρης Αυγενάκης, εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση στην κυβέρνηση.

Την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης παρουσίασε στο Ηράκλειο ο Λευτέρης Αυγενάκης, εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση στην κυβέρνηση, την οποία και κατηγόρησε πως επί 3 χρόνια δεν έχει σχεδιάσει, δεν έχει δημοπρατήσει και δεν έχει συμβασιοποιήσει κανένα μεγάλο δημόσιο έργο και πως αντιμετωπίζει κι αυτή τη φορά με πλήρη προχειρότητα το θέμα του ΒΟΑΚ.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ ανέφερε πως «χωρίς καμία απολύτως μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς καθορισμένο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με άγνοια του συνολικού αριθμού των υπό κατασκευή χιλιομέτρων, με ανολοκλήρωτες απαλλοτριώσεις, και μετά από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και άλλες τόσες αλλαγές σχεδιασμού, η κυβέρνηση έρχεται σήμερα να υποστηρίξει πως εντός του τρέχοντος μηνός θα εκδοθεί η προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΒΟΑΚ», προσθέτοντας πως στην κυβέρνηση θα πρέπει να αντιληφθούν ότι στα δημόσια έργα θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια, συνέπεια και αξιοκρατία.

«Το θεσμικό πλαίσιο, τα κριτήρια, οι προδιαγραφές και οι διαδικασίες δημοπράτησης θα πρέπει να είναι εξαρχής ξεκάθαρα προς όλους τους ενδιαφερομένους, που θα διαγωνισθούν στο ίδιο φυσικό αντικείμενο. Αν η κυβέρνηση αποφάσισε -έστω κι αργά- να σχεδιάσει κάτι για το μέλλον της χώρας, ας το πράξει με τη δέουσα σοβαρότητα που αρμόζει σε κάθε μεγάλο δημόσιο έργο» είπε ο κ. Αυγενάκης, επισημαίνοντας πως την ώρα που ο ΒΟΑΚ παραμένει ο πιο επικίνδυνος αυτοκινητόδρομος με εκατοντάδες νεκρούς κάθε χρόνο, δεν επιτρέπεται στην κυβέρνηση να τον αντιμετωπίζει ως ένα ακόμη επικοινωνιακό πυροτέχνημα.

Ο γραμματέας της ΠΕ της ΝΔ ανέφερε επίσης ότι αν και ο κ. Τσίπρας στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης (20-21/09/2017) είχε ανακοινώσει ότι εντός του Οκτωβρίου 2017 θα ξεκινούσε η δημοπράτηση για τη Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας για το ΒΟΑΚ και ότι το 2019 θα ξεκινούσαν τα έργα ουδέποτε προκηρύχθηκε η μελέτη καθώς η σύνταξη μιας τέτοιας μελέτης απαιτεί διάστημα 2-2,5 χρόνια περίπου. Παράλληλα τόνισε πως ο κ. Σπίρτζης διαψεύδει τον πρωθυπουργό καθώς ανακοίνωσε ότι εντός του Ιανουαρίου 2018 ξεκινά το 1ο στάδιο της διαδικασίας για την προ-επιλογή αναδόχων, που έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην υλοποίηση ενός έργου όπως ο ΒΟΑΚ, ύψους 1,5 δισ. ευρώ περίπου. Σύμφωνα με τον κ. Αυγενάκη αυτή η προ-επιλογή αναδόχων έχει προβλήματα καθώς, όπως είπε, χρειασθεί 1,5 χρόνος περίπου για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων, δεν υπάρχει τεχνική λύση, αλλά θα προτείνουν λύσεις οι εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου, ενώ δε υπάρχουν όλα τα δεδομένα (οικονομικοί όροι, επικαιροποίηση κυκλοφοριακού φόρτου, χρηματοοικονομικό μοντέλο, κλπ).

«Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ξεκινήσει το έργο το 2019, όπως διατυμπανίζει η κυβέρνηση. Προφανώς, η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ουσία και θέλει να κερδίσει επικοινωνιακά τις εντυπώσεις και να το παρουσιάσει σε περίπτωση εκλογών. Τα προβλήματα που θα προκύψουν στη συνέχεια θα τα χρεώσει στην επόμενη Κκυβέρνηση. Οι λύσεις που προτείνει η κυβέρνηση δείχνουν ότι κάτι ξεκινά τώρα, αλλά θα υπάρχουν καθυστερήσεις και προβλήματα και παρατάσεις στην πορεία. Δηλαδή επικοινωνιακά τεχνάσματα» είπε χαρακτηριστικά, ξεκαθαρίζοντας πως η ΝΔ δεσμεύεται για τη κατασκευή το ΒΟΑΚ.

«Πρόθεσή μας και δέσμευση της επόμενης κυβέρνησης της ΝΔ είναι ο ΒΟΑΚ να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ (σύμβαση παραχώρησης με ρήτρες διαθεσιμότητας). Δηλαδή, χρηματοδότηση από τον ιδιώτη ανάδοχο και αποπληρωμή του από το Κκράτος, όταν ολοκληρωθεί το έργο με βάση τις προδιαγραφές που έχουν συμφωνηθεί για την παράδοση και τη συνεχή συντήρησή του. Η βασική χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Έχω, ήδη, κάνει σχετικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Αν χρειαστεί να βρεθεί ένα μικρό ποσοστό χρηματοδότησης από άλλους πόρους -σε καμία περίπτωση το σύνολο της χρηματοδότησης- θα το εξετάσουμε όταν έχουμε όλα τα δεδομένα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αυγενάκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024