Μεγάλες είναι οι αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τόσο σχετικά με την επιβολή προστίμων όσο και με τη διαδικασία έκδοσης των αδειών οδήγησης, και τις οποίες παρουσίασε στα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών.

Στόχος του υπουργού για το δεύτερο είναι να αποκοπεί η σχέση εξεταστή με τον εξεταζόμενο, προκειμένου να μην υπάρχουν περιπτώσεις αλλοίωσης του αποτελέσματος της εξέτασης.

Όσον αφορά στην επιβολή προστίμων, οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση έχουν να κάνουν με τον τρόπο υπολογισμού της χρηματικής ποινής στον παραβάτη, με τον τρόπο εξόφλησής της, αλλά και με το ίδιο το «είδος» της παράβασης.

Συγκεκριμένα, καταργείται η υφιστάμενη ρύθμιση για έκπτωση 50% όταν πληρώνονται οι κλήσεις της Τροχαίας εντός 10ημέρου, ενώ τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το εισόδημα.

Πρόστιμα για χειρονομίες

Το… καινοτόμο στην μεταρρύθμιση του ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των παραβάσεων αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε διάβαση αναπήρων, οι χειρονομίες, η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ακουστικά ή ανοιχτή ακρόαση και η ρίψη τσιγάρου από το παράθυρο του αυτοκινήτου.

Επίσης, ο κ. Σπίρτζης είχε αναφέρει πως οι παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς θα αντιμετωπίζονται και με διοικητικές κυρώσεις, όπως είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος.

Ωστόσο, μετά τις δύο αφαιρέσεις της άδειας και του διπλώματος, που θα διαρκεί έναν με δύο μήνες, ο οδηγός θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις.

in.gr