ΥΠΕΞ: Διευκρινίσεις για τη διαχείριση απόρρητων εγγράφων
Διευκρινίσεις επί της νομοθεσίας σχετικά με τη διαχείριση απόρρητων εγγράφων κάνει με σημερινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών, «προς αποφυγή», όπως τονίζει, «παρανοήσεων», καθώς «τις τελευταίες ημέρες διακινούνται πολλές ανακριβείς πληροφορίες από δήθεν γνώστες της διαδικασίας που διέπει τον χαρακτηρισμό και αποχαρακτηρισμό κρατικών εγγράφων».
Διευκρινίσεις επί της νομοθεσίας σχετικά με τη διαχείριση απόρρητων εγγράφων κάνει με σημερινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών, «προς αποφυγή», όπως τονίζει, «παρανοήσεων», καθώς «τις τελευταίες ημέρες διακινούνται πολλές ανακριβείς πληροφορίες από δήθεν γνώστες της διαδικασίας που διέπει τον χαρακτηρισμό και αποχαρακτηρισμό κρατικών εγγράφων».
Μάλιστα, το ΥΠΕΞ ζητά και από τους «κύκλους», που «διατείνονται ότι η μη δημοσιοποίηση απόρρητων εγγράφων συνιστά αντιδημοκρατική μεθόδευση και παραπέμπει σε νόμους περί κατασκοπείας» να εξηγήσουν μεταξύ άλλων «για ποιον λόγο και προς τι ψήφισαν οι ίδιοι» τη νομοθεσία περί απορρήτων εγγράφων ή «να ζητήσουν αλλαγή του νόμου» «αν θεωρούν ότι η εφαρμογή των νόμων του ελληνικού κράτους απειλεί τη δημοκρατία», «αντί να κατηγορούν το υπουργείο Εξωτερικών που επικαλείται και εφαρμόζει τους νόμους του ελληνικού κράτους».
Σύμφωνα, λοιπόν, με την κείμενη νομοθεσία, όπως αναφέρει το ΥΠΕΞ:
1) Μόνος αρμόδιος για τον χαρακτηρισμό ενός εγγράφου ως απορρήτου είναι η εκδούσα αρχή.
2) Βασικό κριτήριο επιλογής της διαβάθμισης είναι η αξιολόγηση του περιεχομένου του εγγράφου, με γνώμονα τη δυνητική βλάβη που θα μπορούσε να προκαλέσει στα εθνικά συμφέροντα η τυχόν δημοσιοποίησή του. Εφόσον το έγγραφο διαβαθμιστεί, υπόκειται στους περιορισμούς του Εθνικού Κανονισμού Ασφαλείας.
3) Σε ό,τι αφορά στο Υπουργείο Εξωτερικών, προβλέπεται ότι «επιτρέπεται ο κατ’ εξαίρεσιν αποχαρακτηρισμός ενός εγγράφου, εφόσον συντρέχουν λόγοι υπηρεσιακού ή υπέρτερου εθνικού συμφέροντος. Ο αποχαρακτηρισμός ενεργείται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής αποχαρακτηρισμού, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών».
«Συνεπώς» υπογραμμίζει «η ερμηνεία του περιεχομένου και ο αυθαίρετος «χαρακτηρισμός» ενός κρατικού εγγράφου από αναρμόδιους που εμφανίζονται σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ασφαλώς και δεν υποκαθιστά την προβλεπόμενη δια του νόμου διαδικασία αποχαρακτηρισμού του».
Επισημαίνοντας ότι «τα ανωτέρω δεν είναι παρά μια αναφορά στην κείμενη νομοθεσία» προσθέτει: «Δεν αντιλαμβανόμαστε συνεπώς τους ισχυρισμούς ορισμένων κύκλων που διατείνονται ότι η μη δημοσιοποίηση απόρρητων εγγράφων συνιστά αντιδημοκρατική μεθόδευση και παραπέμπει σε νόμους περί κατασκοπείας».
«Αν οι κύκλοι αυτοί» καταλήγει το ΥΠΕΞ «θεωρούν ότι η εφαρμογή των νόμων του ελληνικού κράτους απειλεί τη δημοκρατία, τότε αντί να κατηγορούν το υπουργείο Εξωτερικών που επικαλείται και εφαρμόζει τους νόμους του ελληνικού κράτους, θα πρέπει να ζητήσουν αλλαγή του νόμου και να εξηγήσουν για ποιο λόγο και προς τι τον ψήφισαν οι ίδιοι».
ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr
- Πάρκερ: «O Oλυμπιακός δεν πηγαίνει τυχαία κάθε χρόνο στο Final Four»
- Από 1η Μαΐου το θερινό νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος
- Τέλος εποχής για τα Άρλεκιν μετά από 45 χρόνια
- ΗΠΑ: Γάτα ταχυδρομήθηκε κατά λάθος στην Καλιφόρνια
- ΗΠΑ: Πώς αμερικανός influencer ξεγέλασε ρομποταξί επηρεάζοντας την κίνησή του
- Ανδρουλάκης: Ήττα της πολιτικής και νίκη του lifestyle αν το ΠΑΣΟΚ βγει τρίτο στις ευρωεκλογές