Ο ιαπωνικός όμιλος κατέχει αδιαμφισβήτητα εξέχουσα θέση στις λεγόμενες εναλλακτικές τεχνολογίες, με δεδομένου και ότι το 43% των αυτοκινήτων που αξιοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία φέρουν το σήμα κάποιας φίρμας του Toyota Group.

Με δεδομένη την κυριαρχία του ιαπωνικού ομίλου στο ηλεκτρικό είδος αλλά και τη σημασία που αποδίδει στην εξέλιξη νέων εναλλακτικών τεχνολογιών δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι κορυφαία στελέχη της Toyota, διαβλέπουν το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ενδεικτικό είναι ότι στην πρόσφατη δήλωση του Didier Leroy, αντιπροέδρου της Toyota και επικεφαλής των ευρωπαïκών της δραστηριοτήτων ο οποίος ανέφερε ότι κατά την προσωπική του άποψη «η Toyota δεν θα πρέπει να λανσάρει άλλη πετρελαιοκίνητη πρόταση» έρχεται να προστεθεί αυτή του Seigo Kuzumaki επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης εξελιγμένων τεχνολογιών του ιαπωνικού ομίλου ο οποίος υπογράμμισε ότι οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων θα οδηγήσουν σταδιακά στο θάνατο των συμβατικών κινητήρων.

«Έως το 2005 ευελπιστούμε ότι θα έχουμε μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 90% σε σχέση με το 2010. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, το πιθανότερο είναι ότι από το 2040 και εφεξής δεν θα κατασκευάζονται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα υπάρχουν μόνο ορισμένα υβριδικά τα οποία θα αξιοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης ως επικουρικούς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος μην αφήνοντας περιθώρια αμφισβήτησης για την πορεία της εξέλιξης αναφορικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε ό,τι αφορά τα ευρύτερα σχέδια της Toyota σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τα όσα έχει η ίδια ανακοινώσει, μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο θα προσφέρει αυτονομία περίπου 500 χλμ. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 η Toyota θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί μπαταρίες στερεού τύπου οι οποίες θεωρείται ότι θα επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση καθώς προσφέρουν υψηλότερη αποδοτικότητα αλλά και καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο

auto.in.gr