Πιστή στην υπόσχεσή της, η Ferrari αποκάλυψε στο πλαίσιο της διοργάνωσης Finalo Mondiali στην πίστα του Mugello, την πιο σκληροπυρηνική, Evoluzione, έκδοση της αγωνιστικής όσο και εξωπραγματικής FXX K η οποία βασίζεται στην κορυφαία πρόταση του Maranello, LaFerrari και μετράει μόλις 40 αντίτυπα.

Η Ferrari, χαρακτηρίζει την νέα αγωνιστική έκδοση ως «αυτοκίνητο εργαστηρίου», στοιχειοθετώντας τον ισχυρισμό με μια σειρά βελτιώσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς εξέλιξης ενός ήδη εξωπραγματικού αυτοκινήτου όπως η FXX K.

Σε αυτές συγκαταλέγεται η βελτιστοποίηση των αεροδυναμικών στοιχείων στα οποίά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ανασχεδιασμένη διπλού προφίλ αεροτομή η οποία αποτελείται από δύο κάθετα πτερύγια και μία οριζόντια διπλή πτέρυγα, χαρακτηριστικά τα οποία προέκυψαν μετά από ένα χρόνο ερευνών και προσομοιώσεων στη ρευστομηχανική και οι οποίες στόχευσαν στην απόδοση μέγιστης κάθετης δύναμης, αντίστοιχης των αγωνιστικών αυτοκινήτων που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα GT3 και GTE.

Ως αποτέλεσμα η FXX K Evo παράγει κατά 23% περισσότερη κάθετη δύναμη από την απλή FXX K και κατά 75% από την νόμιμη για το δρόμο LaFerrari όπου βασίζεται. Σε απόλυτους αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε κάθετη δύναμη 640 κιλών σε ταχύτητες έως 200 χλμ./ώρα και σε 830 κιλά κάθετης δύναμης στη μέγιστη ταχύτητα.

Για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στο σύνολο του αμαξώματος συμπεριλαμβανομένων των προφυλακτήρων, όσο και κάτω από αυτό, συντείνοντας παράλληλα σε μια κομψότερη εμφάνιση. Αναβαθμισμένη σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νέας αεροδυναμικής αλλά και του νέου χαμηλότερου βάρους της Evo είναι και η ανάρτηση η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και υιοθετεί μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, στον πίσω άξονα.

Στο εσωτερικό η FXX K Evo διαθέτει ένα νέο τιμόνι το οποίο είναι εμπνευσμένο από την F1 και διαθέτει τα αντίστοιχα paddles και τους διακόπτες για το σύστημα KERS που συναντάμε στο μονοθέσιο της Ferrari στην κορυφαία διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Επιπλέον η οθόνη που βρίσκεται δεξιά από τον οδηγό μεταδίδοντας εικόνες από την πίσω κάμερα έχει αυξήσει τη διαγώνιό της σε 6,5 ίντσες. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα ενδείξεων τηλεμετρίας, συμπεριλαμβάνοντας στις ενδείξεις του το σύστημα Kers ενώ πλέον φιλοξενείται επίσης σε μια μεγαλύτερη οθόνη.

Σε ό,τι αφορά την καρδιά του «κτήνους» εκεί βρίσκεται ένα υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζει έναν V12 6,0 λίτρων απόδοσης 860 ίππων και 750 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 6.500 σ.α.λ. με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 190 ίππων. Ως αποτέλεσμα τα μεγέθη της συνδυαστικής ισχύος 1.050 ίππων και 900 Nm ροπής.

Η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αντίστοιχο των μονοθεσίων της F1 ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τα κεραμικά δισκόφρενα με την υπογραφή της Brembο και τα slick ελαστικά P Zero της Pirelli 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω.

Όπως σημειώνει η Ferrari, η FXX K Evo έχει «υποστεί» 5.000 χλμ. γύρων εξέλιξης και άλλα 15.000 χλμ. προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της.

Όπως και να έχει οι λιγοστοί ιδιοκτήτες της θα έχουν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές της στο πλαίσιο του ΧΧ αγωνιστικού προγράμματος του Maranello για τη σεζόν 2018/19 το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε εννέα πίστες.

auto.in.gr