Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Σκάνδαλο

Σκάνδαλο «metalgate» πλήττει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία

Ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής μετάλλων στην Ιαπωνία, Kobe Steel ανακοίνωσε ότι εντόπισε περιπτώσεις πλαστογράφησης στοιχείων αντοχής σε ποσότητες αλουμινίου και χαλκού που έχουν σταλεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες –και όχι μόνο- εδώ και περίπου έναν χρόνο.

Αντιμέτωπες με ένα σκάνδαλο που ενδέχεται να πλήξει εκ νέου την αξιοπιστία του κλάδου βρίσκονται ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μετά από ανακοίνωση της Kobe Steel, του τρίτου μεγαλύτερου προμηθευτή μετάλλων στην Ιαπωνία ότι ενδέχεται, υπάλληλοί της να πλαστογράφησαν δεδομένα που αφορούν την αντοχή σε ποσότητες αλουμινίου και χαλκού οι οποίες έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα, αεροσκάφη ή ακόμα και διαστημικές εφαρμογές.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Kobe Steel, το 4% των ποσοτήτων αλουμινίου και χαλκού που έχουν αποσταλεί σε πελάτες της μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Αυγούστου 2017, δεν συμβαδίζει με τις προδιαγραφές αντοχής που είχαν ζητηθεί, φέροντας πλαστές ενδείξεις. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ίδια η εταιρεία δεν υπάρχουν αναφορές για προβλήματα ασφάλειας που να συνδέονται με τα επίμαχα φορτία μετάλλων.

Οι Toyota, Nissan, Mazda, Mitsubishi και Suzuki οι οποίες βρίσκονται στη λίστα πελατών της Kobe Steel ανακοίνωσαν ότι διερευνούν ήδη το ζήτημα αναζητώντας τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα όπου έχει γίνει χρήση των επίμαχων μετάλλων με τις πλαστές τιμές αντοχής, προκειμένου να διεξάγουν ελέγχους για το κατά πόσο επηρεάζεται η παρεχόμενη ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, η Toyota εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζει το ζήτημα «σοβαρό» και αναφέρει ότι τα «ύποπτα» μέταλλα έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή καπό, πίσω θυρών και περιφερειακών τμημάτων του αμαξώματος αυτοκινήτων της τα οποία ήδη εργάζεται για να ταυτοποιήσει.

Στη δική της ανακοίνωση, η Nissan αναφέρει ότι διεξάγει ήδη ελέγχους αντοχής σε αυτοκίνητα καθώς τα μέταλλα της Kobe χρησιμοποιούνται στην κατασκευή καπό και μια ενδεχόμενη απόκλιση στα ποσοστά αντοχής τους, θα μπορούσε να μεταβάλλει την συμπεριφορά του συγκεκριμένου τμήματος του αυτοκινήτου, έχοντας συνέπειες στην προστασία πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα.

Στην αντίστοιχη ανακοίνωση της Honda, αναφέρεται ότι ήδη γίνεται έρευνα για να βρεθούν τα «ύποπτα» αυτοκίνητα καθώς και ότι τα «ύποπτα» μέταλλα της Kobe Steel χρησιμοποιούνται για την κατασκευή καπό και θυρών.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Kobe Steel, διαβεβαιώνει ότι το πρόβλημα των μετάλλων με τα πλαστογραφημένα στοιχεία αντοχής δεν ξεπερνά τα ιαπωνικά σύνορα μιας και τα επίμαχα φορτία έχουν διοχετευθεί αποκλειστικά στην τοπική αγορά.

Ωστόσο με δεδομένο ότι στο πελατολόγιο της εταιρείας το οποίο προς το παρόν δεν δημοσιοποιείται βρίσκονται τα ονόματα 200 εταιρειών, ήδη εκφράζονται φόβοι από αναλυτές ότι το πρόβλημα δεν θα περιοριστεί στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, φορτία των επίμαχων μετάλλων φέρονται να έχουν χρησιμοποιηθεί –και- από τις Ford και GM, ενώ ήδη υπάρχουν αναφορές ότι το πρόβλημα των πλαστών στοιχείων ξεπερνά το διάστημα του ενός έτους και ανάγεται μια δεκαετία πίσω.

auto.in.gr

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024