Υπάρχουν ορισμένες περίτεχνες τεχνολογίες που πραγματικά εισάγουν κάτι καινούριο στον κόσμο και άλλες που απλώς βασίζονται σε ήδη υφιστάμενη γνώση ιδωμένη όμως από μια καινούρια και συνδυαστική ματιά, καταφέρνουν να προσφέρουν κάτι εξίσου νέο όσο και χρήσιμο.

Η νέα τεχνολογία που εξελίσσει η Toyota και για την οποία έχει ήδη καταθέσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην αρμόδια αμερικανική υπηρεσία, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και συνοψίζεται σε ένα σύστημα που θα αποτρέπει το ενοχλητικό θόλωμα του παρμπρίζ και των παραθύρων –πριν αυτό συμβεί.

Το σύστημα αξιοποιεί συνδυαστικά τις ιδιότητες του συστήματος κλιματισμού με ενσωματωμένο αφυγραντήρα καθώς και μια σειρά εξωτερικών και εσωτερικών αισθητήρων οι οποίοι αναλαμβάνουν να παράσχουν στην κεντρική μονάδα ελέγχου ακριβή δεδομένα για την θερμοκρασία και τα επίπεδα υγρασίας εντός και εκτός αυτοκινήτου.

Βάσει αυτών των στοιχείων η κεντρική μονάδα ελέγχου με την συνδρομή ενός αλγόριθμού προβλέπει τις πιθανότητες συγκέντρωσης υγρασίας στις γυάλινες επιφάνειες, παραμετροποιώντας αναλόγως τη λειτουργία του κλιματισμού και του αφυγραντήρα ούτως ώστε αυτό να μην συμβεί.

Πέρα από τους αισθητήρες που αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν την ECU με δεδομένα για τις καιρικές συνθήκες, το σύστημα συνεργάζεται και με το σύστημα πλοήγησης προκειμένου να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία του και να την προσαρμόσει στις εκάστοτε κλιματικές συνθήκες προσφέροντας μια ιδανική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, απαλλαγμένη από τα επίπεδα υγρασίας που, ανακόπτουν -συνήθως την κρίσιμη στιγμή- την ορατότητα.

auto.in.gr