Οι προβλέψεις για το κόστος των αυτοκινήτων αναφέρονται στο λεγόμενο TCO (Total Cost of Ownership) δηλαδή για το σύνολο της δαπάνης που επιβαρύνει τον κάτοχο ενός αυτοκινήτου (αγορά, καύσιμα, συντήρηση, φόροι).

Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το μεγάλο έξοδο είναι η αγορά τους, καθώς το καύσιμο και η συντήρηση του ηλεκτρικού κινητήρα έχουν ελάχιστες απαιτήσεις. Από το κόστος αγορά τώρα σχεδόν το 50% της τιμής αφορά τη μπαταρία. Οι νέες τεχνικές παραγωγής όμως θα μειώσουν το κόστος της κατά 77% μέχρι το 2030.

Έτσι υπολογίζεται πως από το 2025 και μετά, δηλαδή σε μόνο 8 χρόνια, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα απαιτεί συγκρίσιμη δαπάνη με εκείνη ενός συμβατικού. Εννοείται βέβαια πως δεν θα μείνουμε εκεί επειδή η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα βοηθήσει να μειωθεί περαιτέρω η τιμή τους χάρη στις οικονομίες κλίμακας.

Αν καταφέρουμε να βγούμε σε καμία δεκαετία από την κρίση μας βλέπω όλους με ηλεκτρικά αυτοκίνητα λοιπόν. Υγεία νάχουμε να το δούμε.

Γιώργος Επιτήδειος του Στεφάνου

Οικονομολόγος-προγραμματιστής

Αν βρίσκετε καταθλιπτικά όσα γράφω μερικές φορές σας δεν σας αδικώ Για αντίδοτο σας προτείνω να δείτε μερικές γελοιογραφίες για να χαλαρώσετε.

Γιώργος Επιτήδειος