Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Η Δαλιδά ήθελε μόνο να είναι η Γιολάντα»

«Η Δαλιδά ήθελε μόνο να είναι η Γιολάντα»

...

Αγγελική Στελλάκη

Τα παιδικά χρόνια στην Αίγυπτο, η επιτυχία, τα τραγούδια, οι τραγωδίες και το τραγικό φινάλε που ήρθε μέσα από ένα ιδιόχειρο σημείωμα αυτοκτονίας -«Η ζωή μου είναι αφόρητη, συγχωρέστε με»- αναβιώνουν μέσα από την κινηματογραφική βιογραφία της θρυλικής τραγουδίστριας Δαλιδά.

«Δεν γνώριζα πολλά για τη Δαλιδά. Δεν ήμουν μεγάλη θαυμάστριά της, δεν ήξερα για τη ζωή της, δεν ήξερα την ιστορία της. Έπρεπε να διαβάσω πάρα πολύ. Είναι σαν να μη γνωρίζεις κάποιον και να σου μιλούν για αυτόν οι φίλοι σου. Έτσι, πριν γνωρίσεις αυτό το πρόσωπο, έχεις ήδη μια εικόνα για αυτό. Έτσι συνέβη και με εμένα. Είχα το ντοκιμαντέρ, είχα τις αφηγήσεις του αδελφού της, είχα τις μαρτυρίες. Όλα αυτά δημιούργησαν μία νέα εικόνα. Αυτό που χρειάστηκε να κάνω ήταν να φτιάξω μια ιστορία μέσα από αυτή τη νέα εικόνα» λέει η σκηνοθέτις Λίζα Αζουέλος, η οποία βρέθηκε στην Αθήνα μαζί με την πρωταγωνίστρια της ταινίας, «Ciao amore… Dalida» για την παρουσίαση της ταινία στο 18ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Οι δυο τους κάθονται στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου με φόντο την Ακρόπολη από τη μία πλευρά και τον Λυκαβηττό από την άλλη. «Πρώτη μου δουλειά είναι να συλλέγω ήλιο. Μετά κάνω ταινίες» λέει η Λίζα Αζουέλος, κοιτάζοντας τον γαλάζιο ουρανό.

Επιστρέφοντας στη Δαλιδά, η Σβέβα Αλβίτι σημειώνει ότι ήξερε κάποια από τα τραγούδια της. «Είμαι Ιταλίδα και οι γονείς μου άκουγαν τα τραγούδια της. Αλλά στην πραγματικότητα δεν ήξερα τίποτα για τη ζωή της και έμαθα τα πάντα μέσα από το ντοκιμαντέρ που είχε κάνει και από τις αφηγήσεις του Ορλάντο στη Λίζα.»

Η πρωταγωνίστρια θυμάται πολύ έντονα μία από τις σκηνές της ταινίας. «Ήταν η στιγμή που η Δαλιδά τραγουδάει το Laissez moi danser. Το πλήθος φωνάζει: «Δα-λι-δά, Δα-λι-δά». Εγώ ανεβαίνω τα σκαλιά και εκείνοι εξακολουθούν να φωνάζουν. Επιστρέφω και η Λίζα δεν φώναζε «cut» για άλλα 30 λεπτά. Έμοιαζε αληθινό. Ήταν μια πραγματικά μαγική στιγμή.»

Για την ιταλίδα ηθοποιό ο ρόλος δεν ήταν εύκολος.

«Η Σβέβα έπρεπε να δουλέψει πολύ πάνω στα γαλλικά της, στο τραγούδι, στο χορό. Φυσικά δεν έπρεπε να δουλέψει στην υποκριτική της, ήταν ήδη ηθοποιός. Επίσης, έχει εκείνη τη μαγεία που χρειαζόμουν για την ταινία. Δεν μπορείς να εργαστείς πάνω σε αυτή τη μαγεία. Αυτό που έπρεπε να κάνουμε είναι να είμαστε πιστές η μία στην άλλη, να έχουμε εμπιστοσύνη» σημειώνει η σκηνοθέτις.

Η Σβέβα Αλβίτι παραδέχεται ότι αυτό που τη φόβισε περισσότερο ήταν το γεγονός ότι έπρεπε να μάθει γαλλικά. «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μου έπαιρνε μόλις έξι μήνες για να μάθω γαλλικά» λέει.

Όσον αφορά την ψυχοσύνθεση, όμως, της γνωστής τραγουδίστριας, η Αλβίτι δηλώνει ότι την καταλαβαίνει. «Σαν γυναίκα κατανοώ τι ήθελε η Δαλιδά. Ήθελε να είναι απλά η Γιολάντα, μια κανονική γυναίκα, να έχει παιδιά.»

Πόσο δύσκολο ήταν, όμως, για τις δύο δημιουργούς το να κάνουν μια ταινία για ένα πρόσωπο που όχι μόνο είναι υπαρκτό, αλλά που έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο;

«Όταν κάνω μια ταινία, δεν επικεντρώνομαι σε αυτά που οι άλλοι περιμένουν από εμένα, αλλά στο τι περιμένω εγώ από τον εαυτό μου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η δουλειά ήταν απλά περισσότερη. Αντί να δημιουργήσω κάτι και να είμαι ελεύθερη, είχα λιγότερη ελευθερία (γιατί το πρόσωπο υπήρχε). Δεν μου αρέσει να έχω λιγότερη ελευθερία, όμως τελικά αυτό μου έδωσε δύναμη που ίσως διαφορετικά να μην είχα» σημειώνει η σκηνοθέτις.

Μεγάλη σημασία αποκτούν στην ταινία τα τραγούδια της Δαλιδά, καθώς μοιάζουν να αποτελούν ένα σχόλιο για το τι συνέβαινε στη ζωή της τραγουδίστριας σε κάθε στιγμή της ζωής της.

«Γράφοντας το σενάριο σκεφτόμουν ποιο από τα τραγούδια της θα πήγαινε με κάθε σκηνή. Ήταν αρκετά εύκολο να συνδυάσω τραγούδια με σκηνές κι αυτό γιατί η Δαλιδά τραγουδούσε για τη ζωή της» σημειώνει η Λίζα Αζουέλος.

Σκληρή δουλειά και επιμονή ήταν δύο από τα χαρακτηριστικά της Δαλιδά. Σε τι διαφέρει, όμως, εκείνη από μία διάσημη ποπ σταρ του σήμερα. «Το Internet κάνει τεράστια τη διαφορά» λέει η σκηνοθέτις και η ηθοποιός συμπληρώνει: «Ναι, τα social media».

Η Αζουέλος θα επιστρέψει στις κωμωδίες με μία ταινία που θα έχει ως θέμα «την περίοδο που τα παιδιά εγκαταλείπουν το σπίτι. Όταν δεν είσαι πια μητέρα, αλλά ταυτόχρονα είσαι», ενώ η Σβέβα Αλβίτι επιστρέφει στην Ιταλία για να γυρίσει τον Σεπτέμβριο μια ταινία δράσης. «Θα κάνω το κακό κορίτσι» λέει.




* Η ταινία «Ciao Amore… Dalida» θα προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 30 Μαρτίου, σε διανομή Rosebud 21.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Μπάγερν Μονάχου – Άρσεναλ 1-0: Ο Κίμιχ έστειλε τους Βαυαρούς στα ημιτελικά

Η γκολάρα του Κίμιχ ήταν αρκετή για την Μπάγερν που νίκησε με 1-0 την Άρσεναλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά του Champions League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024