Κέρδος 3 εκατ. ευρώ τον χρόνο αποδίδει στους καταναλωτές η απελευθέρωση των καναλιών διάθεσης του γάλακτος πρώτης βρεφικής ηλικίας (0-6 μηνών), σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας τιμών του προϊόντος που διενήργησε το ΙΕΛΚΑ τον προηγούμενο Δεκέμβριο.

Οι νέες οικογένειες με παιδί εξοικονομούν έως και 120 ευρώ τον χρόνο, υποστηρίζουν οι ερευνητές του Ινστιτούτου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας τιμών του ΙΕΛΚΑ για πέντε διαφορετικά προϊόντα της σχετικής κατηγορίας δείχνουν ότι η απελευθέρωση της διανομής τους επέδρασε πτωτικά στις τιμές τους.

Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι αυτά διατίθενται κατά μέσο όρο προς 24,74 ευρώ το κιλό και κατά 9,40% φθηνότερα από τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σε σχέση με το 2011, και αντίστοιχα προς 26,78 ευρώ το κιλό από τα online καταστήματα και κατά 1,94% φθηνότερα κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2011.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι ελάχιστες τιμές που εντόπισαν ήταν ακόμη χαμηλότερες, πράγμα που σημαίνει ότι η εξοικονόμηση χρημάτων του καταναλωτή είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Στο ίδιο πλαίσιο, σχολιάζουν ότι οι τιμές των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν επηρεάζονται από το μεταφορικό κόστος, εφόσον για πωλήσεις άνω των 50 ευρώ προσφέρουν δωρεάν τη φυσική διανομή στον πελάτη τους.

Αντίθετα, τονίζουν οι ερευνητές, η έρευνα έδειξε ότι μέση τιμή του προϊόντος στα εξειδικευμένα καταστήματα τον προηγούμενο Δεκέμβριο ήταν 29,27 το κιλό.

Η μείωση στις τιμές του προϊόντος υπό το καθεστώς απελευθέρωσης της διανομής του εκτιμάται από το ΙΕΛΚΑ ότι αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ για το σύνολο της εγχώριας ζήτησης.

«Πρακτικά εκτιμάται ότι σε ένα νοικοκυριό που θα χρησιμοποιήσει γάλα πρώτης βρεφικής ηλικίας για το πρώτο εξάμηνο της ζωής του μωρού, η απελευθέρωση της διανομής θα του αποδώσει εξοικονόμηση περίπου 120 ευρώ» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Εξάλλου, όπως παρατηρείται, πέρα από το αμιγώς οικονομικό όφελος η απελευθέρωση της διανομής παρέχει ποιοτικά οφέλη στον καταναλωτή, που σχετίζονται με τη διευκόλυνσή του συνεπεία του διευρυμένου είτε ωραρίου λειτουργίας είτε και δικτύου καταστημάτων, αλλά και της δυνατότητας εξ αποστάσεως online αγοράς.

Τόνια Τσακίρη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ