Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Νορβηγία: Ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά τα  μισά νέα αυτοκίνητα

Νορβηγία: Ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά τα μισά νέα αυτοκίνητα

Η Νορβηγία, η οποία ήδη καμαρώνει για τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που καταχωρήθηκαν φέτος ήταν ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά. Όπως φαίνεται, οι φοροαπαλλαγές και τα υπόλοιπα κίνητρα έπιασαν τόπο.

Η Νορβηγία, η οποία ήδη καμαρώνει για τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που καταχωρήθηκαν φέτος ήταν ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά. Όπως φαίνεται, οι φοροαπαλλαγές και τα υπόλοιπα κίνητρα έπιασαν τόπο.

«Πρόκειται για ορόσημο στον δρόμο της Νορβηγίας προς έναν ηλεκτροκίνητο στόλο αυτοκινήτων» δήλωσε o υπουργός Κλίματος και Περιβάλλοντος Βίνταρ Χέλγκεσεν. «Ο τομέας των μεταφορών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την κλιματική πολιτική που θα αντιμετωπίσουμε την επόμενη δεκαετία. Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές [διοξειδίου του άνθρακα] κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030» εξήγησε ο υπουργός στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Διαβάστε επίσης:

Σύμφωνα με το νορβηγικό Συμβούλιο Πληροφοριών Οδικής Κυκλοφορίας, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων αντιστοιχούσαν στο 17,6% των καταχωρήσεων νέων οχημάτων τον Ιανουάριο, ενώ τα υβριδικά κατέλαβαν το 33,8% για ένα συνολικό μερίδιο 51,4%.

Παρόλο που η Νορβηγία είναι μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στη Δυτική Ευρώπη, η κυβέρνηση υιοθέτησε μια γενναιόδωρη πολιτική για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών μετακίνησης. «Η Νορβηγία είναι ένα πολιτικό εργαστήριο που δείχνει ότι τα πράγματα προχωρούν γρήγορα αν υπάρχουν οι κατάλληλοι μηχανισμοί κινήτρων» σχολίασε ο Χέλγκεσεν.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα εξαιρούνται σχεδόν από όλους τους φόρους και οι οδηγοί τους απολαμβάνουν μιας πληθώρας άλλλων προνομίων, όπως η δωρεάν διέλευση από διόδια, τα δωρεάν εισιτήρια για φέρι μποτ και η ελεύθερη στάθμευση σε δημόσια πάρκινγκ. Στο μέλλον, μάλιστα, δεν αποκλείεται να τους επιτραπεί και η κυκλοφορία σε λεωφορειολωρίδες.

Όπως όμως επισήμανε η Κριστίνα Μπου, γενική γραμματέας της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν ακόμα το πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης οχημάτων αλλά και της αργής φόρτισης στους υφιστάμενους σταθμούς.

Η Νορβηγία έχει θέσει στόχο να μειώσει τις εκπομπές των νέων οχημάτων κάτω από τα 85 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, έναν στόχο που ήδη κοντεύει να πετύχει: το νούμερο έπεσε τον Φεβρουάριο στα 88 γραμμάρια, συγκριτικά με 133 γραμμάρια όταν ελήφθη η απόφαση το 2012.

Πέρυσι, η κυβέρνηση έθεσε στόχο να μηδενίσει μετά το 2015 τις πωλήσεις οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη ή ντίζελ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024