Στη συνεργασία με καταξιωμένους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, ειδησεογραφικά πρακτορεία και εφημερίδες στρέφονται Facebook και Google για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της διασποράς ψευδών ειδήσεων στις πλατφόρμες τους. Η πρωτοβουλία Cross Check ξεκινά άμεσα και αφορά στη Γαλλία, λίγους μήνες πριν τις προεδρικές εκλογές στη χώρα.

Η Facebook Inc. ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με αρκετούς δημοσιογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων του πρακτορείου Agence France-Presse, του τηλεοπτικού δικτύου BFM TV και των εφημερίδων L’Express και Le Monde για να αποτρέψει τη δημοσίευση ψευδών ειδήσεων στο Facebook. Η Google δήλωσε μέλος της πρωτοβουλίας «Cross Check» για τη διασταύρωση πληροφοριών.

Το Cross Check αποτελεί συνέπεια της έντονης κριτικής που δέχτηκε η Facebook Inc. ως ανεπαρκής να αποτρέψει τη διάχυση ψευδών ειδήσεων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας στις πρόσφατες αμερικανικές εκλογές. Με αυτό το εγχείρημα θα επιχειρήσει να αποτρέψει την επανάληψη του φαινομένου στις γαλλικές εκλογές -Απρίλιο, Μάιο 2017.

Διαβάστε σχετικά, στο in.gr:

Στις ΗΠΑ, ανάλογη πρωτοβουλία αφορά τη σήμανση ψευδών ειδήσεων ως παραπλανητικών (Hoax) με τη συνεργασία του Snopes, του ABC News και του πρακτορείο Associated Press, οι οποίοι θα ελέγχουν τα σχετικά άρθρα.

Ανάλογη πρωτοβουλία έχει αναληφθεί και στη Γερμανία, όπου κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν εκφράσει ανάλογες ανησυχίες -ψευδείς ειδήσεις και η ρητορική για υποκίνηση μίσους στα social media θα μπορούσε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους κατά τις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου.

Reuters,tech.in.gr