Η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει στην έκθεση του CES του Las Vegas ένα φουτουριστικό πρωτότυπο το οποίο αναμφισβήτητα συγκαταλέγεται στα πλέον εξελιγμένα της διοργάνωσης όχι μόνο χάρη στην εξωτική του εμφάνιση την οποία υπογράφει το ερευνητικό κέντρο προηγμένων σχεδιαστικών εφαρμογών της Toyota στην Καλιφόρνια, αλλά κυρίως χάρη στην τεχνητή του νοημοσύνη η οποία δεν περιορίζεται στη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης αλλά μπορεί να «εκπαιδευτεί» μαθαίνοντας τον οδηγό και τις συνήθειές του.

Για την ακρίβεια το Concept-i εκτός από τη de facto δυνατότητά του να αναλαμβάνει οδηγικές πρωτοβουλίες έχει σχεδιαστεί γύρω από τον οδηγό, βάζοντας στο επίκεντρο την ασφάλεια του αλλά και την εξυπηρέτησή του. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ένα πανίσχυρο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με την ονομασία «Υui» το οποίο έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με τον οδηγό και σταδιακά να διδάσκεται από τις συνήθειές του, μαθαίνοντας το οδηγικό του στυλ, το πρόγραμμά του, τους συνήθεις προορισμούς του, την αγαπημένη του θέση στο κάθισμα, την αγαπημένη του εκπομπή κτλ.

Ωστόσο, το αυτόνομο concept της Toyota προς χάρη της ασφάλειας δεν επιθυμεί να αφήσει εντελώς εκτός τον οδηγό, έτσι στις προηγμένες τεχνολογικές του προδιαγραφές συγκαταλέγεται και ένα σύστημα το οποίο αξιοποιώντας μια σειρά αισθητήρων και συστημάτων ανιχνεύει την κατάσταση του οδηγού και χρησιμοποιεί οπτικά αλλά και απτικά σήματα προκειμένου να το προειδοποιήσει εφόσον το κρίνει απαραίτητο.

Σε αυτό το μοτίβο κινείται και το interface στο ταμπλό που προσπερνά το σύνηθες μοτίβο οθόνης αφής προς όφελος ενός πιο απλού concept το οποίο η Toyota αποκαλεί «οπτική αναπαράσταση» της τεχνητής νοημοσύνης και το οποίο έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί αμεσότερα με οδηγό και επιβαίνοντες.

Έτσι, το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί φωτεινές ενδείξεις, ηχητικά σήματα ή ακόμα και κίνηση ορισμένων τμημάτων του για να επικοινωνήσει με τους επιβαίνοντες.

Η απουσία οθονών στο εσωτερικό επιτρέπει στο Concept-i μέσω παραδείγματος χάρη ανάλογου φωτισμού σε διάφορα μέρη των επιφανειών του όπως π.χ. στα «πατάκια» να παρέχει πληροφόρηση μόνο όταν και εφόσον χρειάζονται.

Σε ό,τι αφορά την αλλόκοσμη εξωτερική του εμφάνιση, σκιαγραφήθηκε ακριβώς για να υποστηρίξει τη λειτουργικότητα όλων των παραπάνω συστημάτων και με κριτήριο αυτά συν για να προσφέρει ορισμένες «χαριτωμένες» λεπτομέρειες όπως η δυνατότητα να αναγνωρίζει και να απευθύνει χαιρετισμό στους επιβαίνοντες όταν πλησιάσουν αλλά και λιγότερο χαριτωμένες και χρήσιμες όπως η ικανότητα του να εμφανίζει μηνύματα στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα του επικοινωνώντας με τους άλλους οδηγούς και τους πιο ευαίσθητους χρήστες του οδικού δικτύου.

auto.in.gr