Ο απολογισμός της επίθεσης στο Βερολίνο δεν ήταν ακόμη υψηλότερος χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης που είχε η νταλίκα, όπως υποχρεώνουν οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ, σύμφωνα με αναφορές από την έρευνα. Παράλληλα, οι επαφές που είχε ο Αμρί είναι στο μικροσκόπιο των γερμανικών Αρχών, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαλεύκανση του πώς διέφυγε.

Το Spiegel, η Sueddeutsche Zeitung και τα κανάλια NDR και WDR αναφέρουν πως το ηλεκτρονικό σύστημα της κλεμμένης νταλίκας για αυτόματο φρένο ενεργοποιήθηκε και ακινητοποίησε το όχημα όταν έπεσε στην χριστουγεννιάτικη αγορά της Μπράιτσαϊντπλατς.

Το εγκατεστημένο σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην μπροστινή πλευρά του οχήματος και αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύονται εμπόδια. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει εντός των πρώτων δευτερολέπτων, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα.

Το σύστημα είναι υποχρεωτικό για νέες νταλίκες μεγέθους όπως εκείνης που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση. Αυτός φαίνεται ότι ήταν και ο λόγος για τον οποίο η νταλίκα δεν προχώρησε σε όλο το μήκος της αγοράς.

Ο αριθμός των νεκρών παραμένει την Πέμπτη σε 12 (έντεκα από την αγορά και ο πολωνός οδηγός από τον οποίο πήρε την νταλίκα ο δράστης).

Οι έρευνες επικεντρώνονται ακόμη στις επαφές του θεωρούμενου δράστη, του Ανίς Αμρί, και στο πώς κατάφερε να διαφύγει από τη Γερμανία και να φτάσει στο Μιλάνο, όπου και είχε πέσει νεκρός από τα πυρά της αστυνομίας τέσσερις ημέρες μετά την επίθεση.

Ειδικά η διαλεύκανση των συνθηκών διαφυγής του θεωρείται κεντρικής σημασίας επειδή είναι πιθανότερη να αποκαλύψει ενδεχόμενους συνεργούς.

Παράλληλα, σύμφωνα με το Spiegel, ο Αμρί έστειλε από το κινητό του φωτογραφία λίγο πριν την επίθεση (στις 19:41) σε άγνωστο ακόμη πρόσωπο, λέγοντάς του: «Αδελφέ μου, όλα εντάξει, αν θέλει ο θεός, είμαι στο αυτοκίνητο, με κατάλαβες; Προσευχήσου για μένα».

Στη συνέχεια, ο Αμρί φέρεται να έστειλε μετά την επίθεση και δεύτερη φωτογραφία στον ίδιο αριθμό από το εσωτερικό της καμπίνας που δείχνει καλώδια συνδεδεμένα με τον αναπτήρα και ένα ρολό χαρτί. H ταυτότητα του παραλήπτη είναι υπό διερεύνηση.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ