Μετά την παρέμβαση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ, ο πολυμήχανος νεαρός Τζορτζ Χοτζ αναγκάζεται να εγκαταλείψει την ανάπτυξη ενός συστήματος που θα προσέδιδε ικανότητες αυτόματης οδήγησης σε κοινά αυτοκίνητα με κόστος 999 δολαρίων.

Η Υπηρεσία απαίτησε αποδείξεις ότι το Comma One θα είναι ασφαλές, σημειώνοντας ότι δεν είναι αρκετή η επισήμανση ότι «το σύστημα δεν αναλαμβάνει τα καθήκοντα του οδηγού». Η επισήμανση αυτή συνοδεύει πολλά από τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης.

Στην τελευταία ανάρτησή του στο μπλογκ της Comma.ai, o Χοτζ γράφει ξεκάθαρα πως το Comma One δεν είναι σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αλλά ένα σύστημα όπως αυτά που βοηθούν το αυτοκίνητο να διατηρήσει την πορεία του στην ίδια λωρίδα (lane keep assist) ή αυτά της υποβοηθούμενης οδήγησης (adaptive cruise control). Τέτοια συστήματα έχει το υποστηριζόμενο Honda 2016/17 Civic with Sensing, μόνο που το Comma One είναι καλύτερο, έγραφε στις 20 Οκτωβρίου 2016 ο νεαρός χάκερ.

Τώρα, με ένα σύντομο tweet ο Χοτζ ανακοίνωσε τη διακοπή του προγράμματος και κατέληξε γράφοντας «θα προτιμούσα να ξοδέψω ολόκληρη τη ζωή μου αναπτύσσοντας τεχνολογία από το να διαπραγματεύομαι με ρυθμιστές και δικηγόρους. Δεν αξίζει».

Διαβάστε στο tech.in.gr πώς ο Χοτζ επιχειρούσε να μάθει στα αυτοκίνητα να οδηγούν επενδύοντας στην καταγραφή της οδηγικής εμπειρίας των ανθρώπων παρά σε ακριβό εξοπλισμό.

Reuters,tech.in.gr