Το γύρο του Διαδικτύου αναμένεται να κάνει το βίντεο ενός εξαγριωμένου πελάτη της Apple που σπάει με μια μεταλλική σφαίρα το ένα iPhone 7 μετά το άλλο στο Apple Store στην πόλη Ντιζόν στη Γαλλία. Το περιστατικό έλαβε χώρα νωρίτερα, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016 και αναμεταδίδεται από το Mashable.

Ο νεαρός πελάτης είπε φωνάζοντας «πως η Apple καταπατά τους ευρωπαϊκούς νόμους για την προστασία του καταναλωτή! Aρνήθηκε να με αποζημιώσει», πριν τον πλησιάσει άνδρας της ασφάλειας του καταστήματος για να σταματήσει τις ζημιές με τις οποίες είπε πως απαντά «στην άρνηση της Apple να του δώσει πίσω τα λεφτά του».

Τώρα, ο νεαρός με τα μαύρα γυαλιά βρίσκεται στο αστυνομικό τμήμα.

Σε βίντεο που δημοσιεύεται στο YouTube, ο εξαγριωμένος πελάτης εμφανίζεται να καταστρέφει τουλάχιστον 12 iPhone 7 ή/και iPhone 7 Plus και τουλάχιστον ένα Macbook.

Στη Γαλλία, το πιο οικονομικό iPhone 7 πωλείται στα €769 και το iPhone 7 Plus 32GB στα €909.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει να μάθουμε γιατί αποφάσισε να διαμαρτηρυθεί τόσο έντονα ο πελάτης.

  • Προϊόντα Apple και νομοθεσία περί καταναλωτών της Ε.Ε. – Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία πρέπει να παρέχεται εγγύηση επί δύο χρόνια από την ημερομηνία παράδοσης, η Apple παρέχει τη δική της περιορισμένη εγγύηση 1 έτους από την ημερομηνία αγοράς, ή 2 έτη με την αγορά προγράμματος προστασίας AppleCare.
  • Ξέρατε ότι… Το Δεκέμβριο του 2011 η Ιταλία επέβαλλε πρόστιμο 900.000 ευρώ στην Apple για παραπλάνηση των πελατών, επειδή δεν τους ενημέρωνε ότι η νομοθεσία της Ε.Ε. προβλέπει δωρεάν διετή εγγύηση, πριν τους προτείνει τη διευρυμένη προστασία του AppleCare αντί 80 περίπου ευρώ. Σήμερα, στον δικτυακό τόπο για την Ελλάδα, γίνεται αναφορά στη διάρκεια των εγγυήσεων, δεν είναι σαφής όμως η διαφορά μεταξύ τους ή, εάν ο καταναλωτής καλύπτεται με τη (ευρωπαϊκή) διετή εγγύηση και υπό ποιους όρους.
  • Δείτε μια πρόσφατη αποτίμηση του θέματος (και για την Ελλάδα): The Apple case today:Factual and legal assessment (European University Institute., 2016)

Ανθή Παναγιωτάκη, @anthi

tech.in.gr