Σε καλό κλίμα και με αμοιβαία διάθεση να αναπτυχθεί άμεσα η ελληνοκινεζική συνεργασία στον οικονομικό και εμπορικό τομέα, πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών συνάντηση υψηλόβαθμων στελεχών της κινεζικής εταιρείας Alibaba με την διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, παρουσία αξιωματούχων της ελληνικής κυβέρνησης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Εξωτερικών Δ.Μάρδα και είχε ως στόχο την ανάπτυξη των επενδυτικών σχεδίων της Alibaba στην Ελλάδα, δεδομένου, αλλά και την προώθηση ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα.

Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Γ.Χατζηθεοδοσίου επεσήμανε ότι οι συνέργειες των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων είναι απαραίτητες, για να ενταχθούν τα ελληνικά προϊόντα σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Managing Director της Alibaba για Ιταλία, Ισπανία Πορτογαλία και Ελλάδα, Rodrigo Cipriani Foresio, ανέφερε στη συνάντηση που έγινε στο επιμελητήριο ότι η εταιρεία είναι ένα οικοσύστημα με πολλές και διάφορες πλατφόρμες είτε για B2B εμπορικές (από επιχείρηση σε επιχείρηση) επαφές είτε για B2C επαφές (πωλήσεις προς τον τελικό καταναλωτή).

Ο ίδιος σημείωσε ότι η διήμερη επίσκεψη της κινεζικής αντιπροσωπείας αποτελεί συνέχεια της συνάντησης του προέδρου της Alibaba Τζακ Μα με τον κ. Τσίπρα, παρουσία και του κ. Χατζηθεοδοσίου, προ διμήνου στην Κίνα, στο πλαίσιο της κυβερνητικής επίσκεψης στη χώρα.

Επίσης, υπογράμμισε ότι οι νέοι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα της διεθνούς αγοράς, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα ,και πρόσθεσε ότι τα 430 εκατομμύρια καταναλωτές πελάτες της εταιρείας περιμένουν και τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι το κόστος για να ανοίξει κάποιος ηλεκτρονικό κατάστημα στην πλατφόρμα, είναι 500-10.000 δολάρια και η προμήθεια είναι 1-5%.

Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, όπου θα πραγματοποιηθούν επιχειρηματικές επαφές με 160 ελληνικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον (από 700 ελληνικές επιχειρήσεις) και γι’ αυτό θα οργανωθεί μία δεύτερη επίσκεψη στελεχών της εταιρείας, στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι γίνονται συζητήσεις να έρθει στη χώρα για αντίστοιχες επαφές και ακόμη μία μεγάλη ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Ποιος είναι ο όμιλος Alibaba

Ο όμιλος Alibaba, με συναλλαγές χρηστών στα 250 δισ. δολάρια και κεφαλαιοποίηση στη Wall Street στα 200 περίπου δισ. και διαχείριση 35 εκατ. δεμάτων ημερησίως, περιλαμβάνει 10 συνδεδεμένες και θυγατρικές επιχειρήσεις με εξαιρετικά ραγδαία ανάπτυξη εσόδων (35% – 45% ετησίως).

Η πλατφόρμα Alibaba περιλαμβάνει εκατοντάδες εκατομμυρίων προϊόντων σε 40 διαφορετικές κύριες κατηγορίες. Οι αγοραστές των προϊόντων αυτών εντοπίζονται σε περισσότερες από 190 χώρες και περιφέρειες και ανταλλάσουν μεταξύ τους 100 χιλιάδες μηνύματα καθημερινώς.

ΕΣΕΕ: Τα θετικά και τα αρνητικά

Κατά την ΕΣΕΕ τα θετικά στοιχεία και οι ευκαιρίες εστιάζονται στα εξής:

  • Μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.
  • Παροχή νέων ευκαιριών – συνεργασιών – συνεργειών για τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις.
  • Δυνατότητα πρόσβασης στο κινεζικό καταναλωτικό κοινό.
  • Μεγέθυνση οφέλους καταναλωτή και της κοινωνικής ευημερίας από την απόκτηση αγαθών σε χαμηλότερες τιμές.
  • Ενίσχυση του πλεονάσματος του παραγωγού εξαιτίας της δυνατότητας προμήθειας αγοράς των ενδιάμεσων προϊόντων και πρώτων υλών φθηνότερα.
  • Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων μέσω αύξησης των εξαγωγών προς την Κίνα καθώς 10 εκατ. κινεζικές ΜΜΕ και 423 εκατ. Κινέζοι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές από τον Alibaba.
  • Δυνατότητα παραγγελίας προϊόντων προσαρμοσμένα (tailor made) στις ανάγκες κάθε αγοραστή.
  • Ικανοποιητική νομική προστασία και διασφάλιση των δικαιωμάτων των αγοραστών.
  • Θετικά αποτελέσματα από την δραστηριοποίηση του Alibaba και την ενεργοποίηση ενός ολόκληρου δικτύου εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Δυνατότητα διαφήμισης της Ελλάδας στην Κίνα.
  • Θετικά αποτελέσματα και στον τουρισμό, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alitrip, και την αύξηση των Κινέζων τουριστών.
  • Δυνατότητα σταδιακής ενημέρωσης του ελληνικού επιχειρείν, μέσω δωρεάν συμμετοχής στη σχετική ημερίδα του Σεπτεμβρίου.

Τα αρνητικά στοιχεία εστιάζονται στα εξής σημεία:

  • Πιθανή απώλεια τζίρου από την απευθείας πώληση προϊόντων σε καταναλωτές και επιχειρήσεις απευθείας από τον παραγωγό.
  • Διατάραξη σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας των εγχώριων επιχειρήσεων, καθώς νέες εταιρείες θα εισέρχονται στην ελληνική αγορά.
  • Δυσχέρειες στην αντιμετώπιση του εισερχόμενου ανταγωνισμού και στην προσαρμογή των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων μετά από 7 χρόνια ύφεσης και εν τω μέσω εξαιρετικά δυσμενούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
  • Απώλεια χρόνου και κόστος στην εκπαίδευση – προσαρμογή του προσωπικού στην χρήση της πλατφόρμας, στην αναζήτηση λεπτομερειών για τις παραγγελίες, στην υλοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. Pay-Pal), στην επικοινωνία στα αγγλικά κ.λπ.
  • Λήψη πολλών e-mail για προσφορές προϊόντων που δεν είναι απαραίτητες.
  • Πιθανή λήψη διαφορετικών δειγμάτων – προϊόντων από τα αρχικώς παραγγελθέντα εξαιτίας διακοπής της παραγωγής του συγκεκριμένου αγαθού.
  • Δυσχέρεια δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης από την έλλειψη προσωπικής επαφής με τον προμηθευτή.
  • Πιθανή αναντιστοιχία του προϊόντος από την ηλεκτρονική στη φυσική μορφή του.
  • Η υποχρέωση ελάχιστων ποσοτήτων παραγγελιών (MOQ), μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά για το μέγεθος της μέσης ελληνικής επιχείρησης.
  • Πιθανό υψηλό μεταφορικό κόστος.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ