Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σχέδιο αποθήκευσης του CO2 στη Βόρεια Θάλασσα εξετάζει η Βρετανία

Σχέδιο αποθήκευσης του CO2 στη Βόρεια Θάλασσα εξετάζει η Βρετανία

Για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με το μικρότερο δυνατό κόστος, η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να κατασκευάσει ένα δίκτυο αγωγών που θα μεταφέρει τα καυσαέρια των εργοστασίων ενέργειας στο βυθό της Βόρειας Θάλασσας, προτείνει επιτροπή ειδικών.

Για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με το μικρότερο δυνατό κόστος, η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να κατασκευάσει ένα δίκτυο αγωγών που θα μεταφέρει τα καυσαέρια των εργοστασίων ενέργειας στο βυθό της Βόρειας Θάλασσας, προτείνει επιτροπή ειδικών.

H τεχνολογία κατακράτησης και αποθήκευσης του διοξειδίου του άνθρακα (CCS) παραμένει σήμερα ακριβή, θεωρητικά όμως μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και να επιτρέψει τη συνέχιση της χρήσης ορυκτών καυσίμων.

Το επόμενο διάστημα, η Ελβετία αναμένεται να εγκαινιάσει την πρώτη εμπορική μονάδα που απορροφά το CO2 απευθείας από την ατμόσφαιρα και το διοχετεύει σε ένα θερμοκήπιο, όπου το αέριο λειτουργεί ως λίπασμα για την ανάπτυξη των φυτών.

Σε άλλες χώρες, πολυάριθμες ερευνητικές ομάδες πειραματίζονται με την αξιοποίηση του διοξειδίου του άνθρακα για την παραγωγή καυσίμων και πρώτων υλών για τη χημική βιομηχανία.

Το βρετανικό σχέδιο διαφέρει, καθώς αφορά την αποθήκευση του CO2 που απελευθερώνεται από μονάδες ηλεκτροπαραγωγής οι οποίες λειτουργούν με κάρβουνο ή φυσικό αέριο.

Όπως αναφέρει το BBC, η Κοινοβουλευτική Συμβουλευτική Επιτροπή CCS, αποτελούμενη από ειδικούς και βουλευτές όλων των μεγάλων κομμάτων, προτείνει στην κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη δικτύου αγωγών οι οποίοι θα ξεκινούν από τα ρυπογόνα εργοστάσια και θα καταλήγουν κάτω από το βυθό της Βόρειας Θάλασσας. Η διαχείριση του δικτύου θα έπρεπε στη συνέχεια να ανατεθεί στη βιομηχανία.

Το CO2 θα αποθηκευόταν στον ελεύθερο χώρο που έχει δημιουργηθεί βαθιά στο υπέδαφος από την εξάντληση παλιών κοιτασμάτων φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με την έκθεση, το κόστος για τα πρώτα 15 χρόνια λειτουργίας του δικτύου θα ήταν μόλις 85 λίρες (100 ευρώ) για κάθε μεγαβατώρα ηλεκτρικού ρεύματος, ποσό συγκρίσιμο με το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Μέχρι το 2050, το δίκτυο αγωγών θα μπορούσε να μειώσει κατά 40% τις εκπομπές της βιομηχανίας και να προσφέρει εξοικονόμηση 5 δισ. λιρών το χρόνο σε σχέση με τις εναλλακτικές.

Σύμφωνα όμως με το BBC, οι επικριτές του σχεδίου εκτιμούν ότι η κατασκευή ενός τόσο ακριβού δικτύου θα παρατείνει για δεκαετίες την εξάρτηση της Βρετανίας από το φυσικό αέριο.

«Ανυπομονούμε να διαβάσουμε την έκθεση για το CCS» περιορίστηκε να δηλώσει ο νέος βρετανός υπουργός Kλιματικής Aλλαγής Νικ Χερντ. «Κάθε νέα ιδέα για την προώθηση του CCS είναι ευπρόσδεκτη» είπε.

Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Αυτός έκανε άνω – κάτω την Άστον Βίλα

Ο Αλβανός επιθετικός, Έρνεστ Μούτσι προκάλεσε πολλά προβλήματα στην άμυνα της αγγλικής ομάδας και η Μπεσίκτας πλήρωσε δέκα εκατ. ευρώ στην Λέγκια για να τον αποκτήσει

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024