Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τραγωδία της Αίγινας: «Δεν τήρησε κανέναν κανόνα ο χειριστής του Duende»

Τραγωδία της Αίγινας: «Δεν τήρησε κανέναν κανόνα ο χειριστής του Duende»

Ενώ η δικαστική οδός εναντίον του χειριστή του μοιραίου σκάφους αναψυχής Duende που εμβόλισε στην Αίγινα τη λάντζα «Αντωνία», παρασύροντας στο θάνατο τέσσερις ανθρώπους, έχει ήδη ανοίξει, πολλά ερωτήματα έχουν γεννηθεί σχετικά με τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Ενώ η δικαστική οδός εναντίον του χειριστή του μοιραίου σκάφους αναψυχής Duende που εμβόλισε τη λάντζα «Αντωνία», παρασύροντας στο θάνατο τέσσερις ανθρώπους, έχει ήδη ανοίξει, πολλά ερωτήματα έχουν γεννηθεί σχετικά με τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Επικοινωνήσαμε με τον Νικόλαο Γερασίμου, ναυτιλιακό Δικηγόρο, του ομώνυμου δικηγορικού γραφείου στον Πειραιά, που είναι εξειδικευμένος σε παρόμοιες υποθέσεις, και εκπροσωπεί ένα τραυματισμένο άτομο και έναν διασωθέντα επιβαίνοντα. Ο κ. Γερασίμου σημειώνει ότι «στη συγκεκριμένη περίπτωση εμφιλοχώρησε καταφανής παράβαση των διατάξεων περί ασφαλούς ναυσιπλοΐας, όπως ορίζεται στους Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα (ΔΣ Λονδίνου 1972), όπως αυτοί ενσωματώθηκαν στο ελληνικό δίκαιο με τις διατάξεις του Ν.Δ. 9374/1974.

»Το σκάφος Duende έπλεε, όπως αποδεικνύει και η σφοδρότητα της σύγκρουσης, με υπέρμετρη ταχύτητα, η οποία ασφαλώς ξεπερνάει το όριο της «ασφαλούς» ταχύτητας, όπως αυτή μνημονεύεται στους παραπάνω Διεθνείς Κανονισμούς. Μάλιστα, λόγω της μεγάλης του ηλικίας και των διαφαινόμενων προβλημάτων υγείας, ο χειριστής ήταν αδύνατο να προβεί στους αναγκαίους και απαραίτητους χειρισμούς αποφυγής της σύγκρουσης, οι οποίοι προβλέπονται στους ανωτέρω Κανόνες. Αναμένονται, φυσικά, οι διάφορες εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης όλων των εμπλεκομένων μερών(πλοιοκτητών, ασφαλιστών, πολιτείας),οι οποίες και θα επιβεβαιώσουν τις παραπάνω αρχικές διαπιστώσεις».

Στη συνέχεια σχολιάζοντας, τη συμπεριφορά του χειριστή του Duende ο ναυτιλιακός δικηγόρος επεσήμανε ότι «ηαμελής συμπεριφορά του χειριστή επιτείνεται, αρχικά, από το γεγονός της μη παραμονής και απομάκρυνσής του από τον τόπο του ατυχήματος, κατά παράβαση των παραπάνω Διεθνών Κανονισμών, και της συνεχόμενης έκθεσης των θυμάτων σε διαρκή και επικείμενο κίνδυνο ζωής και στη συνέχεια την παράδοσή του μετά από 3 ώρες στις αρμόδιες αρχές. Παράλληλα, σοβαρά ερωτηματικά γεννώνται από το γεγονός της ρυμούλκυσης του μοιραίου ταχυπλόου αμέσως μετά τη σύγκρουση, που είχε χαρακτήρα φυγάδευσης, ενώ αυτό θα έπρεπε να είχε άμεσα και χωρίς χρονοτριβή τεθεί στη διάθεση των τοπικών λιμενικών αρχών για διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για την εξαγωγή άμεσων και επί τόπου συμπερασμάτων».
Τέλος, σύμφωνα με ασφαλείς, όπως τις χαρακτηρίζει, πληροφορίες του ο κ. Γερασίμου σημείωσε ότι «είναι δεδομένη η αδυναμία της ασφαλιστικής κάλυψης έναντι τρίτων του Duende ώστε οι απαιτήσεις τόσο των οικογενειών των θυμάτων όσο και των λοιπών τραυματισθέντων να ευοδωθούν πλήρως» και ότι «οι όποιες άμεσες νομικές ενέργειες θα πρέπει να στραφούν κατά της προσωπικής περιουσίας του χειριστή του ταχυπλόου».

Διονύσης Βυθούλκας

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024