Επιμέλεια: Μαρία Παπουτσή

Τέσσερις παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή ελλήνων δημιουργών θα φιλοξενηθούν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών μέχρι το τέλος Ιουλίου. Πρόκειται για την Αντιγόνη του Ανούιγ σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου που θα ανέβει στι 21 και 22 Ιουλίου, το Top Girls της Caryl Chruchill που σκηνοθετεί ο Αλέξης Ρίγλης στις 23 και 24 Ιουλίου, την οπτικοακουστική lecture performace της ομάδας Detach με τίτλο The Dark Manifesto στις 27 και 28 Ιουλίου. Ο Ιούλιος θα θα κλείσει με Τα παραβάν, έργο του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη.

Η σκηνοθέτις της Αντιγόνης του Ανούιγ, Ελένη Ευθυμίου, τοποθετεί τη δράση μέσα σε ένα ιδιότυπο γηροκομείο. Πρόκειται για ένα κορυφαίο έργο που γράφτηκε το 1942, στη διάρκεια της ιδιόρρυθμης ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία και συνιστά μια μεταφορά για το άτομο και τον αγώνα του απέναντι σε ένα παντοδύναμο, γερασμένο, αυταρχικό κράτος.
Η νεότητα και το γήρας, η ομορφιά και η ασχήμια, η δύναμη και η αδυναμία, το δίκαιο και το άδικο αντιπαραβάλλονται για να ξεσκεπάσουν μια κοινωνία φοβισμένη, βουτηγμένη στον ατομικισμό και τη διαφθορά, μια κοινωνία σε σημείο μηδέν.

Ερμηνεύουν (με σειρά εμφάνισης): Φαίδων Καστρής (Χορός), Βασιλική Τρουφάκου (Αντιγόνη), Ανέζα Παπαδοπούλου (Τροφός), Ιωάννα Μαυρέα (Ισμήνη), Γιώργος Φριντζήλας (Αίμων), Στέλιος Μάινας (Κρέων), Ερρίκος Μηλιάρης (Υπηρέτης Κρέοντα), Νίκος Ντάλας (Φρουρός), Ερρίκος Λίτσης (Β’ Φρουρός – Αγγελιαφόρος, Μαίρη Λιαμή (Ευριδίκη).

Το Top Girls θεωρείται από τα διασημότερα έργα της βρετανίδας θεατρικής συγγραφέα Caryl Chruchill. Ξεχωρίζει για τη μεταμοντέρνα προσέγγιση της δομής του, της αισθητικής αλλά και της γλώσσας. Τοποθετημένο στη θατσερική Αγγλία των 80’s συνοψίζει τη γυναικεία χειραφέτηση, τη φιλοδοξία, την απληστία και τον εγωκεντρισμό της εποχής με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Φεμινιστικό κείμενο με ξεκάθαρες αναφορές στον πολιτική της Θάτσερ και την αποθέωση της ατομικότητας στην ελεύθερη αγορά.
Ο Αλέξης Ρίγλης το επαναφέρει στην Πειραιώς 206 με 7 ηθοποιούς επί σκηνής να ενσαρκώνουν 16 ρόλους. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Μαρλίν η Θεοδώρα Τζήμου και στο ρόλο της αδερφής της Τζόις, η Μαρία Κεχαγιόγλου. Μαζί τους οι: Έφη Γούση, Αμαλία Αρσένη, Γιωργιάννα Νταλάρα, Νίκη Σερέτη, Δώρα Στυλιανέση.

Στην οπτικοακουστική lecture performace The Dark Manifesto πρωταγωνιστές είναι η μουσική, η εικόνα και το κείμενο τα οποία συνθέτουν ένα μανιφέστο για την πραγματικότητα που βιώνουμε και για το σκοτεινό μέλλον που είναι ήδη εδώ. Μπροστά σε μια οθόνη και χρησιμοποιώντας ως όπλα τους laptop, μουσικά όργανα, κείμενα, παραμορφωτές ήχου, εικόνες και τη μουσική οι τέσσερις performer διαλύουν και συνθέτουν τις μνήμες και τις προσδοκίες, τη μαγεία και τον φόβο της τεχνολογίας, το ψηφιακό και το πραγματικό. Το σκοτεινό μανιφέστο είναι το ποίημα ενός νέου κόσμου που στοιχειώνεται βασανιστικά από καθέτι παλιό.
Τα υλικά που συνθέτουν το σκοτεινό μανιφέστο είναι αεροφωτογραφίες από data center και αεροδρόμια, ένας κατάλογος με τα μανιφέστα του προηγούμενου αιώνα, νέες μορφές εργασίας, προσωπικές φωτογραφίες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτήρηση, έρωτας, πτώση, σύγκρουση μέσα στην αχανή έρημο της πληροφορίας.
Σκηνοθετούν και παίζουν οι: Γιώργος Βαλαής, Μάκης Κεντεποζίδης, Θάλεια Ιωαννίδου, Voltnoi Brege
Σύλληψη, κείμενο, σκηνοθεσία: Detach (Γιώργος Βαλαής, Μάκης Κεντεποζίδης, Θάλεια Ιωαννίδου, Voltnoi Brege)
Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής: Θάλεια Ιωαννίδου, Μάκης Κεντεποζίδης

Το εμβληματικό και μνημειώδες έργο του Ζαν Ζενέ Τα παραβάν, που αναστάτωσε τη γαλλική κοινωνία το 1966 όταν ανέβηκε στο θέατρο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη, 30 χρόνια από το θάνατο του συγγραφέα και 50 χρόνια από την πρώτη παράστασή του στο Παρίσι.
Γράφτηκε κατά τη διάρκεια της «επιχείρησης διατήρησης της τάξης στην Αλγερία» και προκάλεσε μεγάλη δυσφορία τόσο στους συντηρητικούς όσο και τους προοδευτικούς κύκλους της εποχής, καθώς ο Ζενέ χρησιμοποίησε τη γαλλική εισβολή στην Αλγερία για να ανατρέψει τα πρότυπα του ηρωισμού, της ηθικής και της στράτευσης. Μέσα από την ακραία θεατρικότητα και το γκροτέσκο στοιχείο που χαρακτηρίζει τα έργα του, αποκαλύπτονται οι μηχανισμοί της ιστορίας και η θέση του ατόμου στο κοινωνικό και πολιτικό ρεύμα της εποχής του.
Οι δεκαπέντε ηθοποιοί της παράστασης ερμηνεύουν τα πάνω από 100 πρόσωπα του έργου, που ζουν σε μία αποικιοκρατούμενη αραβική χώρα τη στιγμή της εξέγερσής της.

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Δήμητρα Χατούπη: Μητέρα
Χρήστος Παπαδόπουλος: Σαΐντ/Λαρμπί/ Πιέρ
Έλλη Μερκούρη: Βαρντά/Αμπιμπά/Αμέρ
Δέσποινα Σαραφείδου: Υπηρέτρια/Νετζμά/Κα Μπλανκενζύ/ Ομμού
Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου: Μαλικά/Σιγκά/Βαμπ/ Κουιντέρ
Λεωνίδας Μαράκης: Μουσταφά/ Ταλέμπ/ Κος Μπλανκενζύ/ Τραπεζίτης/ Σριρ /Τζεμιλά / Μπακάλης/ Σαλέμ
Κίμων Κουρής: Μπραΐμ/ Χαμπίμπ/Αστυνόμος/ Χωροφύλακας/ Φύλακας/ Γάλλος στρατιώτης του 1840/ Άραβας στρατιώτης Α΄/ Αζούζ/Χοσσεΐν/ Μπασίρ
Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Αχμέντ/ Σερ Χάρολντ/ Καδής/ Στρατηγός του 1840/ Μ’χάμεντ / Αμπντσελέμ/ Στρατηγός λεγεώνας/Σι Σλιμάν/ Πρώτος μαχητής
Στέλλα Βογιατζάκη: Λεΐλά/ Αράβισσα
Αγγελική Λεμονή: Καντιντζά/ Σύζυγος χωροφύλακα
Θύμιος Κούκιος: Μαντανί – Το στόμα/ Υπολοχαγός/Ακαδημαΐκός/Μ’μπαρέκ / Λασάν/ Άντρας
Ορέστης Καρύδας: Μαλίκ/ Κόρη σερ Χάρολντ/ Γιος σερ Χάρολντ/Λαουσίν /Λοχίας

Συμμετέχουν:
Ανδρέας Κανελλόπουλος: Πρέστον/ Δικαστής του 1840/ Καντούρ/ Χέλμουτ/ Άραβας στρατιώτης Β΄/ Νεστώρ/ Ιεραπόστολος
Φώτης Λαζάρου: Νασέρ/ Ερναντέζ/ Μοράλες/ Ροζέ/ Αξιωματούχος Άραβας/ Δεύτερος μαχητής
Λευτέρης Παπακώστας: Αμπντίλ/ Βαλτέρ/ Φωτορεπόρτερ/Αττράς/ Φέλτον/ Ζοζό/ Μικρός / Τρίτος μαχητής

0ι τιμές των εισιτηρίων για την κάθε παράσταση είναι: 20€ – 10€ (Φοιτητικό) – 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.)
Οι παραπάνω παραστάσεις θα ανέβουν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και θα φιλοξενηθούν στο χώρο της Πειραιώς 260 στις 9:00

Το in.gr είναι χορηγός επικοινωνίας.

entertainment.in.gr