Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αποπληθωρισμός για 39ο συνεχή μήνα τον Μάιο

Αποπληθωρισμός για 39ο συνεχή μήνα τον Μάιο

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 39ο συνεχή μήνα κινήθηκε τον Μάιο φέτος η ελληνική οικονομία, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 0,9%, έναντι µείωσης 2,1% τον Μάιο πέρυσι, και πτώσης 1,3% τον Απρίλιο 2016. Ωστόσο, ούτε αυτόν τον μήνα έλειψαν οι αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη. Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Μαΐου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 0,2%.

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 39ο συνεχή μήνα κινήθηκε τον Μάιο φέτος η ελληνική οικονομία, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 0,9%, έναντι µείωσης 2,1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014. Ωστόσο, ούτε αυτόν τον μήνα έλειψαν οι αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη.

Σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2016, παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 0,8%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 1,2%, έναντι µείωσης 1,7%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

Ανάλυση µεταβολών ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή µηνός Μαΐου 2016

I. Σύγκριση Μαΐου 2016 µε Απρίλιο 2016

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,4% τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Απριλίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 9,0% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω του θερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.

β) Κατά 0,2% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο φυσικό αέριο.

γ) Κατά 1,6% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω του θερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.

δ) Κατά 0,3% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο
ελαιόλαδο και στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο γάλα νωπό πλήρες, νωπά ψάρια και στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 0,3% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).

γ) Κατά 1,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη µεταφορά επιβατών µε αεροπλάνο.

δ) Κατά 0,5% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.

ΙΙ. Σύγκριση Μαΐου 2016 µε Μάιο 2015

Η µείωση του Γενικού Δείκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,9% τον Μάιο σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο
∆είκτη του Μαΐου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,6% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

β) Κατά 1,9% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 4,8% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

δ) Κατά 1,5% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ- κακάο- τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, πουλερικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά.

β) Κατά 1,1% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στον καπνό.

γ) Κατά 1,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ξενοδοχεία- µοτέλ- πανδοχεία.

Στο -0,2% ο εναρμονισμένος δείκτης

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Μαΐου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 0,2%, έναντι µείωσης 1,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2016 δεν παρουσίασε καµία µεταβολή, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Σημειώνεται ότι Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή δεν είναι δείκτης κόστους ζωής, δεν χρησιµοποιείται στο εσωτερικό ενός κράτους ως δείκτης τιµαριθµικής αναπροσαρµογής ή διαπραγµάτευσης µισθών και δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τον εθνικό ∆ΤΚ.

Οι Εναρµονισµένοι ∆είκτες Τιµών Καταναλωτή καταρτίζονται από τα Κράτη – Mέλη της Ε.Ε., σύµφωνα µε Κοινοτικούς Κανονισµούς, µε σκοπό να παρέχουν συγκρίσιµα στοιχεία για τις διεθνείς συγκρίσεις του πληθωρισµού και, ειδικότερα, για την εκτίµηση του κριτηρίου σύγκλισης, της σταθερότητας των τιµών, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων των Χωρών, όσον αφορά την είσοδό τους στην Οικονοµική και Νοµισµατική Ένωση (ΟΝΕ).

Οι Εν∆ΤΚ αποτελούν τη βάση για τον υπολογισµό του Ευρωπαϊκού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (EICP-European Index of Consumer Prices) και του ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή της Νοµισµατικής Ένωσης (MUICP- Monetary Union Index of Consumer Prices), οι οποίοι παρέχουν τα επίσηµα µέτρα πληθωρισµού στην Ε.Ε. (28 Κράτη-µέλη) και στην Ευρωζώνη (19 Κράτη-µέλη) αντίστοιχα.

Α.Τ

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024