Το μεσαίο SUV της Audi ετοιμάζεται να υποδεχτεί τη νέα, δεύτερη γενιά του η οποία εκτός από τη δεδομένη αιχμηρότερη σχεδίαση και τα συνολικά αναβαθμισμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του, θα προσφέρει περισσότερες επιλογές από ποτέ, μεταξύ των οποίων και δικίνητες εκδόσεις.

Ξεκινώντας εκ των έσω, η νέα γενιά του Q5 θα έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική MLB Evo όπου βασίζονται επίσης τo Q7 αλλά και το νέο Α4 και η οποία, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου αναμένεται να συμβάλλει στον περιορισμό του βάρους του γερμανικού SUV έως κατά 100 κιλά κάτι που με τη σειρά του αναμένεται να βελτιώσει την οδική του συμπεριφορά και να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Εκτός από τα παραπάνω οφέλη, χάρη στην ευελιξία της συγκεκριμένης πλατφόρμας το νέο Q5 θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς, ενώ σε ό,τι αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις, θα εξοπλιστούν με την τελευταία εκδοχή του συστήματος quattro, όπως εμφανίζεται στο νέο A4 Allroad.

Αυτό σημαίνει ότι και το νέο Q5 θα προσφέρει τη δυνατότητα αποσύνδεσης του πίσω άξονα κατά την οδήγηση στην πόλη και σε όλες τις περιστάσεις όπου δεν απαιτείται η τετρακίνηση προς όφελος της οικονομίας καυσίμου.

Σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και επιπλέον ισχύ θα συμβάλλουν και οι νέοι κινητήρες του δημοφιλούς SUV, πολλοί από τους οποίους αναμένεται να είναι κοινοί με το Α4 όπως o νέος turbo δίλιτρος κινητήρας με απόδοση 190 ίππων ο οποίος στην περίπτωση του Q5, θα αποτελέσει εφαλτήριο για τις επιλογές βενζίνης και θα συνδυαστεί με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς. Ψηλότερα στις επιλογές βενζίνης αναμένεται να βρεθεί o αντίστοιχης χωρητικότητας υπερτροφοφοτούμενος TFSI ισχύος 252 ίππων ο οποίος θα συνδυάζεται με τετρακίνηση.

Αφετηρία για τις επιλογές πετρελαίου αναμένεται να αποτελέσει μια δικίνητη έκδοση 150 ίππων με τετρακύλινδρο diesel μοτέρ σε συνδυασμό με μηχανικό ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic η οποία θα είναι και η αποδοτικότερη εκδοχή του γερμανικού SUV με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα περιοριστούν σε 125 γρ./χλμ. –έναντι των 147 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα της «σημερινής» αποδοτικότερης εκδοχής του γερμανικού SUV.

Aπό την γκάμα δεν θα μπορούσαν να λείψουν και οι εξακύλινδρες diesel επιλογές μεταξύ των οποίων θα βρεθούν οι χωρητικότητας 3,0 λίτρων TDI με απόδοση 218 και 272 ίππων που συναντάμε στο Α4 με την ισχυρότερη εκδοχή να είναι αποκλειστικά διαθέσιμη σε συνδυασμό με τετρακίνηση.

Η «δεύτερη τη τάξει» ισχυρότερη εκδοχή με τα διακριτικά S αναμένεται να εφοδιάζεται με ένα εξακύλινδρο diesel κινητήρα με ισχύ που θα ξεπερνά τους 340 ίππους ενώ στην κορυφή της γκάμας, η έκδοση RSQ5 η οποία θα πρέπει να αναμένεται έως τα τέλη του 2017 η ισχύς θα ξεπεράσει τους 450 ίππους.

Παράλληλα, για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση η οποία χάρη στον συνδυασμό ενός κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ αναμένεται να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 90 γρ./χλμ.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, εκτός από την εξωτερική εμφάνιση η οποία θα υιοθετήσει μια αιχμηρότερη αισθητική αποσκοπώντας σε μια εικόνα που να αποπνέει περισσότερο δυναμισμό και κομψότητα ενσωματώνοντας τις τελευταίες εξελίξεις, που έχουν συντελεστεί στον αισθητικό κώδικα της Audi.

Οι προβολείς είναι πιο στενοί και θα προσφέρονται με τεχνολογία LED, έχοντας μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να σκιάζουν μια μικρή περιοχή ώστε να μην «τυφλώνουν» τους οδηγούς των οχημάτων που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Εκτός από την νέα του εικόνα το Audi Q5 θα διαθέτει και ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο θα μεταφραστεί και σε περισσότερο χώρο για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος.

Γνωρίζουμε επίσης ήδη ότι η Audi επιθυμεί να εντάξει στα περισσότερα μοντέλα της το Virtual Cockpit, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που συναντάμε –και- στο Α4 περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον αριθμό των διακοπτών και συγκεντρώνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε μία TFT οθόνη που θα τοποθετηθεί μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Επίσης δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι το νέο Q5 θα προσφέρει πολύ περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης σε επίπεδο υλικών και αισθητικών επιλογών αλλά και gadget εξοπλισμού.

Auto Express