Περίπου ένα εξάμηνο μετά την επιβεβαίωση της σουηδικής φίρμας για την επικείμενη είσοδο της στην κατηγορία των compact SUV, το νέο μοντέλο δίνει το στίγμα του από τα πεδία δοκιμών ως δοκιμαστικό πρωτότυπο, έχοντας την μορφή μιας υπερυψωμένης, τροποποιημένης εκδοχής του V40.

Αν και όταν το XC40 πάρει την τελική του μορφή κάτι που αναμένεται να συμβεί το 2017, δεν αναμένεται να θυμίζει σε τίποτα αυτήν την πρώτη του εμφάνιση ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η υπόνοια μεγαλύτερων μετατροχιών αποτελεί ένα σαφές δείγμα των προθέσεων της φίρμας που θα επιδιώξει να προσαρμόσει τη λογική του κορυφαίου ΧC90 στις διαστάσεις ενός compact SUV.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το XC40 θα έχει ως αφετηρία την νέα «μικρή» αρχιτεκτονική των Σουηδών CMA η οποία έχει εξελιχθεί ακολουθώντας το ίδιο σκεπτικό ευελιξίας και πολυσυλλεκτικότητας σε ό,τι αφορά κινητήρες και gadget τεχνολογία, με την μεγαλύτερη πλατφόρμα SPA που φιλοξενεί τα νέα 90άρια της Volvo.

Έτσι, εκτός από την παρουσία τετρακύλινδρων αποδοτικών συνόλων βενζίνης και πετρελαίου στην γκάμα του νέου XC40, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η παρουσία μιας plug-in υβριδικής έκδοσης αλλά και όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Volvo και μιας νέας γενιάς τρικύλινδρων κινητήρων που βρίσκονται ήδη υπό εξέλιξη και προορίζονται για τη νέα γενιά των «μικρών» Volvo. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την αποδοτική plug-in υβριδική έκδοση του XC40, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να αξιοποιηθεί ένας κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και ιδιαίτερα compact μπαταρίες ιόντων λιθίου που θα εγγυώνται μέγιστη αποδοτικότητα.

Όπως επίσης εύκολα υποθέτει κανείς η νέα πλατφόρμα και οι νέας γενιάς τρικύλινδροι κινητήρες, εκτός από το νέο compact crossover θα «περάσουν» σε όλα τα νέα 40άρια της Volvo τα οποία αναμένεται να είναι περισσότερα από ποτέ μιας εκτός από το γνωστό V40 και το νέο SUV, η νέα γενιά τους αναμένεται να περιλάβει και μια τετράθυρη έκδοση, χωρίς να αποκλείεται και μια coupe η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται υπό συζήτηση.

Όπως και να έχει με τον αριθμό των μοντέλων που θα φέρουν το διακριτικό 40 στο μέλλον το σίγουρο είναι ότι όλα θα έχουν ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική με το νέο XC40 που αναμένεται να προηγηθεί στη σειρά, ενώ θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, στη Γάνδη όπου τώρα φιλοξενείται η παραγωγή των V40 και v40 Cross Country.

Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για το XC40 είναι ότι η νέα του πλατφόρμα θα του επιτρέψει να προσφέρει την ίδια γενναιόδωρη «ποσότητα» τεχνολογίας συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων infotainment, climate control και ασφάλειας που προσφέρουν οι προτάσεις που βρίσκονται στην κορυφή της προϊοντικης πυραμίδας της Volvo καθώς όπως έχουν ήδη ανακοινώσει οι Σουηδοί, ο στόχος είναι να προσφέρει τo ίδιο σκεπτικό άνεσης, πολυτέλειας και ασφάλειας με το XC90.

AUTOMEDIA