Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Επίσκεψη στο εργοστάσιο της VW στο Ανόβερο, με

Επίσκεψη στο εργοστάσιο της VW στο Ανόβερο, με «ξεναγό» το μέλλον

Καλεσμένοι της VW, βρεθήκαμε στο εργοστάσιο παραγωγής του επαγγελματικού μοντέλου Transporter, στο Ανόβερο, το οποίο συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια λειτουργίας.

Κώστας Χαριάτης


Καλεσμένοι της VW, βρεθήκαμε στο εργοστάσιο παραγωγής του επαγγελματικού μοντέλου Transporter, στο Ανόβερο, το οποίο συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια λειτουργίας.

Το πρώτο πράγμα που νιώσαμε είναι το πόσο καλά και οργανωμένα λειτουργεί αυτή η «πόλη» των 14.100 εργαζομένων (ανάμεσά τους και 700 Έλληνες), αλλά και το πνεύμα της συνεργασίας και ομαδικότητας, το οποίο διαπνέει την όλη ατμόσφαιρα.

Βουτιά στον χωροχρόνο

Η ιδέα να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο στην περιοχή του Ανόβερου, γεννήθηκε στις αρχές του 1955, όταν η παραγωγή του Transporter ξεπερνούσε κάθε πρόβλεψη και προσδοκία, καθώς κάθε ημέρα έβγαιναν από την μονάδα του Wolfsburg περίπου 100 αυτοκίνητα.

Αυτός ήταν και ο λόγος που αποφασίστηκε η μεταφορά της παραγωγής του καθώς το Transporter απαιτούσε μία γραμμή παραγωγής μόνο του, γεγονός που δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί στο εν λόγω εργοστάσιο, διότι είχε αυξηθεί κατακόρυφα και η ζήτηση του Σκαραβαίου που κατασκευάζονταν εκεί.

Οι εργασίες ξεκίνησαν λοιπόν την 1η Μαρτίου του 1955 και 12 μήνες μετά, στις 8 Μαρτίου του 1956 το πρώτο VW Transporter βγήκε από την γραμμή παραγωγής. Από το 1956 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’70 ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων εξαπλασιάστηκε από τους 5.000 στους 30.000, ενώ η ημερήσια παραγωγή του 2ης γενιάς Transporter φτάνει αισίως τα 1.100 μοντέλα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με την αναδιοργάνωση της γερμανικής εταιρείας, ο αριθμός των εργατών μειώθηκε στις 14.000, που διατηρείται μέχρι σήμερα.

Το σήμερα και το αύριο

Εν έτει 2016 λοιπόν και το εργοστάσιο του Ανόβερου καλύπτει την πλήρη παραγωγή του 6ης γενιάς Transporter σε όλες του τις παραλλαγές, επαγγελματικές και πολιτικές, όπως τις Caravelle, Mutivan και California.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το 2015 από το συγκεκριμένο εργοστάσιο παρήχθησαν 158.000 μοντέλα 5ης και 6ης γενιάς Transporter, όπως και 18.000 Amarok, που εάν τα προσθέσουμε στην συνολική παραγωγή των 60 ετών λειτουργίας του εργοστασίου, ο αριθμός αγγίζει τα 10 εκατομμύρια οχήματα.

Το Volkswagen Transporter έχει εξελιχθεί μέσα από έξι γενιές λειτουργικών και πρακτικών bodystyles, με κάθε μια να εκπροσωπεί την πολλαπλών χρήσεων μεταφορά της εποχής του ενώ αγαπήθηκε από επιχειρήσεις και ιδιώτες χρήστες, τόσο για τη μεταφορά εμπορευμάτων όσο και για εργασία ή ψυχαγωγία.

Όμως οι ανάγκες της αυξημένης παραγωγής φέρνει και την είσοδο μηχανημάτων νέας τεχνολογίας. Ήδη από το 2013, το εργοστάσιο έχει μπει σε φάση ανανέωσης με πρόθεση, μέχρι το τέλος του 2016, περίπου 30.000 τ.μ. των εγκαταστάσεων συναρμολόγησης να έχουν αναβαθμιστεί, τόσο χωροταξικά όσο και λειτουργικά για να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο οι συνθήκες εργασίας, ενώ αναμένεται ότι το όλο έργο θα ολοκληρωθεί το 2018.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τοποθέτηση και λειτουργία μίας νέας πρέσας, η οποία θεωρείται ως μία από τις μεγαλύτερες σε όγκο, αλλά παράλληλα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, χάρη στους οικολογικούς κινητήρες της.

Η επίσκεψή μας τελείωσε με την απαραίτητη επίσκεψη στον ειδικό χώρο όπου φιλοξενούνται περί τα 90 ιστορικά μοντέλα του Transporter, σε πολλές και αρκετές ιδιαίτερες εκδόσεις. Εκεί είδαμε το μοντέλο του 1965, το οποίο αποτέλεσε το σήμα-κατατεθέν των Hippies, ζωγραφισμένο στο χέρι, όπως και το περίφημο «Samba Bus», μοντέλο του 1963 με 21 συνολικά παράθυρα. Φυσικά ό,τι διατηρείται στον χρόνο, έχει και μία αρκετά μεγάλη αξία. Έτσι, όταν μάθαμε ότι ο ενδιαφερόμενος για την αγορά του παραπάνω μοντέλου θα πρέπει να πληρώσει σχεδόν 140.000 ευρώ, δεν εκπλαγήκαμε.

auto.in.gr

Sports in

Η βαθμολογία των πλέι οφ της Superleague μετά την ισοπαλία του ΠΑΟΚ με τη Λαμία (pic)

Δείτε πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία των πλέι οφ της Superleague μετά το παιχνίδι της Λαμίας με τον ΠΑΟΚ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024