Ανατρέποντας τη συνήθη τακτική teaser των αυτοκινητοβιομηχανιών η σουηδική φίρμα αποφάσισε να προαναγγείλει την παρουσίαση του νέου V90 που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Φεβρουάρίου στην Στοκχόλμη, με μια αναδρομή στο χρόνο και στην ιδιαίτερα επιτυχημένη ιστορία των station wagon μοντέλων της, μιας παράδοσης εξήντα και πλέον χρόνων που υπόσχεται να συνεχίσει επάξια το νέο V90.

Η «σχέση» των Σουηδών με το πρακτικό αυτό είδος αμαξώματος, ξεκίνησε το 1953 με το Volvo Duett το οποίο επιχείρησε να δώσει απαντήσεις στις απαιτήσεις ενός ευρέως φάσματος καταναλωτών και επαγγελματιών. Από τότε, η Volvo έχει διαθέσει περισσότερα από έξι εκατομμύρια station wagon σε όλο τον κόσμο, μέγεθος το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 των συνολικών πωλήσεών της, από καταβολής της, το 1927 και είναι ενδεικτικό για την «τεχνογνωσία» των Σουηδών στο συγκεκριμένο είδος.

Επιγραμματικά, εκτός από το Volvo Duett το οποίο θεωρείται ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της φίρμας, η station wagon ιστορία της Volvo περιλαμβάνει μοντέλα όπως το Amazon του 1962 το οποίο διαδέχθηκε το Duett, προσφέροντας περισσότερους χώρους και μια δύο τμημάτων θύρα αποσκευών, σχεδιασμός ο οποίος «επανήλθε» μετά από 40 χρόνια στην πρώτη γενιά του XC90. Το Amazon προσφερόταν και σε σπορ έκδοση με τα διακριτικά S η οποία απέδιδε 115 ίππους.

Τη σκυτάλη πήρε το 1800 ΕS, το οποίο αποτελώντας την πρακτικότερη έκδοση του 1800 sports coupe, λανσαρίστηκε στα τέλη του 1971 και έμελλε να γίνει ένα από τα πλέον κλασικά αλλά και σπάνια wagon μοντέλα της Volvo μιας και η παραγωγή του «μέτρησε» μόλις 8.000 μονάδες.

Μια από τις σχεδιαστικές ασυνήθιστες για την εποχή ιδιαιτερότητες του ήταν η απουσία πλαισίου στην θύρα του πορτ μπαγκάζ ενώ η χειρολαβή αλλά και οι μεντεσέδες της συγκεκριμένης θύρας ήταν στερεωμένοι στο κρύσταλλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε την κύρια έμπνευση για το Volvo Concept Estate από την έκθεση της Γενεύης το 2014 επιχείρησε να δώσει μια πρώτη εικόνα για το επικείμενο V90.

Η συνέχεια της θρυλικής wagon παράδοσης των Σουηδών δόθηκε το 1974, με το 245, ένα μοντέλο που ταυτίστηκε με την Volvo ως φίρμα, παρέμεινε στην παραγωγή για περίπου 20 χρόνια ενώ στη δεκαετία του ’80 απέκτησε μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση και τον τίτλο του πρώτου wagon με κινητήρα με turbo.

Τη δεκαετία του ’90 ακολούθησε ένα από τα κομψότερα wagon στην ιστορία της φίρμας και το τελευταίο πισωκίνητο της Volvo. Ο λόγος για το 960 το οποίο παρουσιάστηκε ως η μετεξέλιξη της σειράς 700 και από το 1996 μετονομάστηκε σε V90.

Από την αναδρομή στο wagon βιογραφικό της Volvo δεν θα μπορούσε να λείψει η αναφορά στο περιορισμένης παραγωγής συλλεκτικό και πανίσχυρο 850 T5-R των 240 ίππων το οποίο κατέκτησε και τον τίτλο του πρώτου wagon μοντέλου εργοστασιακής ομάδας που συμμετείχε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC).

Επιστρέφοντας στο σήμερα ή μάλλον… στο κοντινό μέλλον των wagon εκδόσεων των Σουηδών, σημειώνεται ότι το νέο V90 θα είναι το τρίτο, μετά τα XC90 και S90, μοντέλο της Volvo που θα βασιστεί στην νέα αρχιτεκτονική SPA με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις προδιαγραφές του, τις οποίες θα μοιραστεί με το γνωστό S90 προσφέροντας, βέβαια, ένα διαφορετικό συνδυασμό πολυτέλειας και πρακτικότητας.

auto.in.gr