Η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει τις δράσεις της προς την κατεύθυνση φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων αλλά και μια ευρύτερα φιλικότερη προς το περιβάλλον αυτοκινητοβιομηχανία.

Με κυρίαρχο το μότο «Small cars for a big future» η Suzuki αποκαλύπτει την πρόθεσή της, ακολουθώντας τις απαιτήσεις του σύγχρονου κοινού, να κατασκευάσει και να διαθέσει, παγκοσμίως, μικρότερα αυτοκίνητα, φιλικά προς το περιβάλλον » πιο καθαρά, πιο ελαφριά, πιο οικονομικά, σε κάθε έκφανση της παραγωγής τους» εκμεταλλευόμενη την μακρά αντίστοιχη εμπειρία της στην ιαπωνική αγορά.

Ως προς αυτήν την κατεύθυνση, η Suzuki επισημαίνει ότι πραγματοποιεί σημαντικές προσπάθειες μείωσης της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή και την κίνηση των οχημάτων, μέσω της μείωσης του βάρους και την ενσωμάτωση νέων φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η ιαπωνική φίρμα, σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το Suzuki Baleno, που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης και υιοθετεί μια σειρά από νέες τεχνολογίες, όπως ο turbo κινητήρας Boosterjet χωρητικότητας 1,0 λίτρου με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, η νέα πιο άκαμπτη, αλλά μειωμένου βάρους πλατφόρμα τεχνολογίας TECT και το πρωτοποριακό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), που εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση, «χωρίς συμβιβασμούς» όπως σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η συνέχεια στην πράσινη στρατηγική της Suzuki δίνεται βάσει του προγράμματος Suzuki Green, το οποίο συνοψίζει τις τεχνολογίες και τις δράσεις της εταιρείας με σκοπό την περαιτέρω μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος στον πλανήτη.

Με βάση το «Περιβαλλοντολογικό Πλάνο Suzuki 2015» το οποίο έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή η εταιρεία βασίζει τη φιλοσοφία και την πολιτική εξέλιξής της στην προστασία του περιβάλλοντος, προκειμένου «να παραδοθεί στις επόμενες γενιές ένας καθαρός πλανήτης», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει.

Αναλυτικά το Περιβαλλοντολογικό Πλάνο Suzuki 2015 συνοψίζεται στις εξής αρχές:

  • Μείωση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη, μέσω της κατασκευής οχημάτων με κορυφαία στην κατηγορία τους απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας στην παραγωγή και κάθε μορφή εργασίας της εταιρείας.
  • Προώθηση της διατήρησης ενός καθαρού περιβάλλοντος, περιορίζοντας «πάση θυσία» τις επιπτώσεις της λειτουργίας της εταιρείας στο περιβάλλον, με τη μείωση των εκπομπών ρύπων και βλαβερών ουσιών. Η Suzuki φροντίζει να είναι απόλυτα συμβατή με όλες τις περιβαλλοντολογικές νομοθεσίες και κανονισμούς, κάνοντας παράλληλα ένα επιπλέον βήμα και θέτοντας ακόμα υψηλότερους στόχους.
  • Δίνοντας έμφαση στο τρίπτυχο Μείωση-Επαναχρησιμοποίηση-Ανακύκλωση, (Reduce-Reuse-Recycle). ελαχιστοποιώντας τα απορρίμματα της παραγωγικής διαδικασίας και περιορίζοντας την σπατάλη πόρων.

Εκτός από την εταιρική πολιτική σε επίπεδο παραγωγική διαδικασίας ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο πλάνο Suzuki Green σε νέες τεχνολογίες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων όπως οι εξής:

• SUZUKI SHVS: το υβριδικό σύστημα που δημιούργησε η Suzuki, το οποίο χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Βελτιώνει την οικονομία καυσίμου λειτουργώντας επικουρικά στον βενζινοκινητήρα, κατά τις υψηλές σε κατανάλωση συνθήκες, όπως η εκκίνηση από στάση και η επιτάχυνση.

• S-ENE CHARGE: η χρήση της ηλεκτρογεννήτριας ISG συνδυάζεται αρμονικά με μια περιορισμένου μεγέθους ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, που αποθηκεύει την ανακτημένη από το σύστημα πέδησης κινητική ενέργεια, χωρίς να απορροφά επιπλέον ενέργεια από τον κινητήρα και παρέχοντας όποτε χρειαστεί υποβοήθηση στον κινητήρα ενώ παράλληλα μειώνει το φορτίο κατά το φρενάρισμα.

• IDLING STOP: αποτελεί την εξέλιξη του Engine Auto Start Stop System από τη Suzuki, καθώς «επεκτείνει» τη λειτουργία του, σβήνοντας τον κινητήρα όταν η ταχύτητα περιορίζεται κάτω από τα 13 χλμ./ώρα κατά την επιβράδυνση, προσφέροντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

• ECO-COOL: η Suzuki εξέλιξε ένα νέο σύστημα κλιματισμού, που χρησιμοποιεί την ψυκτική ουσία “ECO-COOL” προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και βελτιώνοντας την απόδοσή του. Ενώ το air condition λειτουργεί και το αυτοκίνητο κινείται, η ψυκτική ουσία ψύχεται καθώς ο κρύος αέρας περνά από αυτήν. Όταν το αυτοκίνητο βρεθεί σε λειτουργία IDLING STOP, ο κλιματισμός σταματά τη λειτουργία του όμως o κρύος αέρας εξακολουθεί να διανέμεται στην καμπίνα των επιβατών λόγω της ψύξης του από την ψυκτική ουσία “ECO COOL”.

• LEAN BURN: πρόκειται για τεχνολογία που έχει ήδη εφαρμοστεί σε κινητήρες σκαφών της Suzuki και χρησιμοποιεί ένα αυτόματο σύστημα πρόβλεψης της ανάγκης του κινητήρα σε αέρα προκειμένου να επιτύχει την ιδανική αναλογία μίγματος καυσίμου-αέρα, και να επιτρέψει τη λειτουργία του με μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

• TECT: χάρη στο Total Effective Control Technology η Suzuki έχει επιτύχει όχι απλά την μείωση του βάρους των οχημάτων της, και άρα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, αλλά και την εξασφάλιση κορυφαίας αξιολόγησης στις δοκιμές πρόσκρουσης, χάρη στη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής.

auto.in.gr