Στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης δεν αποτελεί σπάνιο το φαινόμενο μια πρόταση να μην κατακτά την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, ωστόσο, η περίπτωση του Opel Karl είναι διαφορετική.

Ναι μεν το γερμανικό supermini απέσπασε τα τέσσερα αστέρια, ωστόσο, οι επιδόσεις του σε αρκετές από τις δοκιμασίες στις οποίες υπεβλήθη κρίθηκαν απογοητευτικές. Στις μετωπικές συγκρούσεις το κεφάλι του οδηγού «γλίστρησε» από τον αερόσακο, ενώ στην πλευρική σύγκρουση σε στύλο ή σε μπαριέρα, η προστασία του θώρακα περιγράφεται ως φτωχή.

Φτωχή αποδείχθηκε και η προστασία που προσέφερε το Opel Κarl στην περίπτωση γυναίκας οδηγού, καθώς η ζώνη ασφαλείας δεν συγκρατεί το σώμα γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα τραυματισμού των κάτω άκρων.

Στα τέσσερα αστέρια έμεινε και το νέο Mazda MX-5, καθώς από τον εξοπλισμό του ιαπωνικού roadster λείπουν τα συστήματα αυτόματης πέδησης που άλλες προτάσεις που κινούνται στο ίδιο επίπεδο τιμών διαθέτουν.

Στη συνολικά καλή παρουσία του Mazda MX-5 θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την εξαιρετική του επίδοση στην προστασία πεζών, η οποία άγγιξε το 93%.

Τρίτο και καλύτερο, το Hyundai Tucson αποτελεί τη μοναδική πρόταση του τελευταίου κύκλου δοκιμών του EuroNCAP που κατάφερε να κατακτήσει τα πέντε αστέρια.

Το κορεατικό SUV διακρίθηκε σε σχεδόν όλους τους τομείς, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη πρόοδο σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του. Βέβαια, η παρουσία των συστημάτων αυτόματης ακινητοποίησης και διατήρησης της λωρίδας έστω και στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου ήταν εκείνη που έκανε τη διαφορά, εξασφαλίζοντας τα πέντε αστέρια.

auto.in.gr