Οι τίτλοι προβάλλουν πηχυαίοι και προκλητικοί, με στόχο να αιχμαλωτίσουν το βλέμμα του ανυποψίαστου αναγνώστη: «Άννα Στεφανοπούλου, η Ελληνίδα που ξεσκέπασε την απάτη της VW», «η Ελληνίδα που εκδικήθηκε την Γερμανία για τα όσα μας έχει προξενήσει τα τελευταία πέντε χρόνια» και λοιπά τινά και άκρως… φουστανελάδικα.

Εδώ και λίγα 24ωρα το ελληνικό Διαδίκτυο βρίθει με την «είδηση» πως η ελληνίδα ερευνήτρια στο τμήμα μηχανικής και ναυπηγικής του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, Άννα Στεφανοπούλου ήταν αυτή που αποκάλυψε το σκάνδαλο με τις εκπομπές των οχημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το ελληνικό Internet κατακλύστηκε με την «πράξη ηρωισμού» της ελληνίδας επιστήμονος που «γονάτισε» την Αγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Με την Ελληνίδα που σήκωσε ξανά, όπως πριν 200 χρόνια, το λάβαρο της επανάστασης εναντίον των δυναστών μας.

Το θέμα της κ. Στεφανοπούλου φέρνει στην επιφάνεια την προφανή αδυναμία πολλών ελληνικών ΜΜΕ να ελέγξουν τις πρωτογενείς τους πηγές, προτάσσοντας μια ψεύτικη είδηση, μόνο και μόνο επειδή «πουλάει»και απευθύνεταισ στα εθνικά ένστικτα του μέσου αναγνώστη.

Το in.gr επικοινώνησε με την κ. Στεφανοπούλου, η οποία απάντησε στην ερώτηση κατά πόσο η ίδια ήταν εκείνη που «έκανε την αποκάλυψη αυτή, παίρνοντας εκδίκηση από την Γερμανία και τον Σόιμπλε για λογαριασμό όλων των Ελλήνων», όπως διαβάσαμε σε διάφορες -γραφικές- εγχώριες ιστοσελίδες και λοιπά ΜΜΕ.

«Δεν έχω ουδεμία ανάμειξη στην έρευνα ή την ανάλυση των δεδομένων που έφεραν στην επιφάνεια το ζήτημα της VW. Εγώ είμαι ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης ελέγχου και μπορώ να εξηγήσω τις θεμελιώδεις προκλήσεις στο ζήτημα της μείωσης εκπομπών καυσαερίων και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος. Όσα λόγια μου εμφανίστηκαν σε ελληνικά άρθρα είναι απολύτως κατασκευασμένα και δεν είναι οι προσωπικές μου απόψεις για το θέμα αυτό», είναι η σαφής και κατηγορηματική απάντηση που δίνει η ίδια μιλώντας στο in.gr και τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Κιούση.

Η ίδια ανήρτησε επίσης στην προσωπική της σελίδα στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν μια ανακοίνωσή που επίσης έβαζε τα πράγματα στη πραγματική τους βάση.

«Προσωπικά, ουδέποτε συμμετείχα στην έρευνα ή ανάλυση των δεδομένων που οδήγησε στην αποκάλυψη του θέματος της VW, όπως διέδωσαν κάποια ελληνόγλωσσα blogs. Εγώ είμαι ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης ελέγχου. Όταν ρωτήθηκα και για το θέμα της VW, έδινα συνέντευξη για τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος, καθώς και τους σχετικούς αλγορίθμους που εμπλέκονται σε αυτού του τύπου την έρευνα» τονίζει στην ανακοίνωσή της η ελληνίδα καθηγήτρια.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ