Ένας απροσδόκητα υψηλός αριθμός κοψιμάτων στο πέλμα των ελαστικών οδήγησε, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Pirelli, στο κλατάρισμα των ελαστικών του N. Rosberg και του S. Vettel κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στην πίστα του Spa.

Στην ανακοίνωσή του, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 ξεκαθαρίζει πως δεν υπήρξε κάποια αστοχία στη δομή των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Grand Prix του Bελγίου, αναδεικνύοντας τα θραύσματα στην πίστα του Spa ως τη βασική αιτία των δύο περιπτώσεων κλαταρίσματος.

Σύμφωνα με τον Ιταλό κατασκευαστή, στο πέλμα ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Spa βρέθηκαν 63 κοψίματα, όταν στους προηγούμενους 10 αγώνες αλλά και στις πέντε περιόδους των δοκιμών εξέλιξης, τα κοψίματα δεν ξεπερνούσαν κατά μέσο όρο τα 1,2.

Η Pirelli επισημαίνει ότι τα θραύσματα από ανθρακονήματα ή από άλλα εξίσου αιχμηρά υλικά, μπορούν να διαπεράσουν το πέλμα και να προκαλέσουν ζημιά σε δομικά στοιχεία του ελαστικού οδηγώντας σε κλατάρισμα που ωστόσο παραπέμπει σε αστοχία και όχι σε απώλεια αέρα.

Μάλιστα στην περίπτωση του S.Vettel, το γεγονός ότι το πάχος του πέλματος είχε περιοριστεί στο 30% έκανε τα ελαστικά του Γερμανού πιλότου της Ferrari πιο ευάλωτα στα θραύσματα που υπήρχαν στο οδόστρωμα της πίστας του Spa.

Με τη σειρά της η FIA δήλωσε ικανοποιημένη με το βάθος της έρευνας αλλά και με τα αποτελέσματά της, σημειώνοντας πως στο υπόλοιπο της σεζόν, αρχής γενομένης από το ιταλικό Grand Prix, οι ομάδες θα πρέπει να ακολουθούν τις συστάσεις της Pirelli σχετικά με την ασφαλή χρήση των ελαστικών.

auto.in.gr