Την έντονη αντίδραση του τέως προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά προκάλεσε η απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel, μετά τον σχετικό περυσινό διαγωνισμό και την πρόσφατη εισήγηση του TAIΠEΔ.

Ο κ. Σαμαράς, μιλώντας σε συνεργάτες του, επεσήμανε πως «η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να προχωρήσει στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, όπως ακριβώς είχε αποφασίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση».

«Τότε είχε καταγγείλει την απόφαση ως ύποπτο ξεπούλημα, τώρα την υιοθετεί ως επωφελή και σημαντική συμφωνία. Θα μπορούσε βέβαια να είχε ζητήσει και συγγνώμη αλλά πού να βρεθεί ντροπή…» υποστήριξε.

Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης σχολιάζοντας την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ έκανε λόγο για καλή εξέλιξη, αλλά με μεγάλη καθυστέρηση.

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία είναι αναμφίβολα μια καλή εξέλιξη.

»Η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.

»Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης υπολογίζεται ότι θα αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ την 40ετία. Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

»Ωστόσο, αυτή την επικερδή συμφωνία που είχε επικρίνει μετά βδελυγμίας ως ‘ξεπούλημα’ ο ΣΥΡΙΖΑ, υπογράφει σήμερα η Κυβέρνηση.

»Η πολύμηνη καθυστέρηση με ευθύνη του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ