Το συνδυασμό ενός V6 3,0 λίτρων με ηλεκτροκίνητο υπερσυμπιεστή καυσαερίων αναμένεται να αξιοποιήσει η Audi για την νέα γενιά του RS4 Αvant σύμφωνα με στελέχη της, περιορίζοντας έτσι το φαινόμενο της υστέρησης του turbo αλλά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και διασφαλίζοντας τη γενναιόδωρη ισχύ.

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Audi, Dr. Ulrich Hackenberg, η αξιοποίηση ενός ηλεκτροκίνητου υπερσυμπιεστή καυσαερίων μπορεί να παράσχει άμεσα ισχύ όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο συμβατικός υπερσυμπιεστής, αναπληρώνοντας έτσι το «κενό» που δημιουργείται.

Σε ό,τι αφορά την τροφοδοσία του ηλεκτρικού turbo, αναμένεται να πραγματοποιείται από μπαταρίες οι οποίες με τη σειρά τους θα φορτίζονται από σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, καθιστώντας το όλο σύστημα πλήρως αποδοτικό.

Παρά όλα αυτά, όπως σημειώνεται από το στέλεχος της Audi το κόστος εφαρμογής της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι υψηλότερο σε σχέση με αυτό της διπλής υπερτροφοδότησης το οποίο αξιοποιείται ήδη για τον περιορισμό του φαινομένου της turbo, υστέρησης.

Για αυτό το λόγο, όπως επισημαίνει ο Dr. Ulrich Hackenberg «το ηλεκτρικό αυτό σύστημα θα αξιοποιηθεί μόνο στις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων».

Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αναμένεται να αξιοποιηθεί στο νέο S4 το οποίο θα εξοπλίζεται με ένα παραδοσιακό σύστημα turbo, αλλά ξεπερνώντας παρ΄όλα αυτά την ισχύ των 350 ίππων, όπως διευκρινίζει ο U. Hackenberg.

Σε ό,τι αφορά το RS4 Αvant το οποίο θα αξιοποιήσει την τεχνολογία του ηλεκτρικού turbo και αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του μέσα στο 2016, τo στέλεχος της Audi, τονίζει ότι δεν θα φτάνει την ισχύ της Mercedes-AMG C 63 S η οποία αποδίδει 510 ίππους καθώς, όπως επισημαίνει «πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με οκτακύλινδρο κινητήρα», υπερθεματίζοντας την εκδοχή ότι η Audi θα διατηρήσει την ίδια απόσταση ισχύος ανάμεσα σε S4 και RS4. Αυτό σημαίνει ότι το τελευταίο αναμένεται να αγγίξει τους 480 ίππους.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι η κορυφαία έκφανση του συνδυασμού ενός συμβατικού και ενός ηλεκτρικού turbo αναμένεται να βρει εφαρμογή σε μια αντίστοιχη έκδοση του R8 το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί σε ορισμένες αγορές με μικρότερου κυβισμού υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, από τον ατμοσφαιρικό V10 των 5,2 λίτρων με τον οποίο εξοπλίζονται και οι δύο «συμβατικές» εκδόσεις του.

Auto Express