Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Golf Alltrack 1.6 TDI 4MOTION: Σημεία των καιρών

VW Golf Alltrack 1.6 TDI 4MOTION: Σημεία των καιρών

Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του το VW Golf υιοθετεί τα χαρακτηριστικά ενός crossover, επενδύοντας στις εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες της έκδοσης variant και στις εκτός δρόμου δεξιότητες που υπόσχεται η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.

Γιάννης Αδάναλης

Δεν είναι η πρώτη φορά που ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός VW Golf συναντάς ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Για την ακρίβεια δεν είναι η πρώτη φορά που το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς αφήνει πίσω του τη σιγουριά της ασφάλτου σε μια προσπάθεια να κατακτήσει νέα, αχαρτογράφητα εδάφη.

Εν έτει 1990 η δεύτερη, κατά σειρά, γενιά του μικρομεσαίου hatchback της VW απέκτησε το προσωνύμιο «Country» και μαζί με αυτό, αισθητά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, προστατευτικά αμαξώματος και ένα κεντρικά τοποθετημένο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που υπό κανονικές συνθήκες «οδηγούσε» το 95% της διαθέσιμης ροπής στον μπροστινό άξονα.

Το VW Golf Country Synchro, όπως ήταν η πλήρης ονομασία του, παράχθηκε σε μόλις 7.735 αντίτυπα, χωρίς μάλιστα η ιδέα της δημιουργίας μιας… παντός καιρού και εδάφους έκδοσης να βρει συνέχεια στις αμέσως επόμενες γενιές του αυτοκινήτου.

Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 25 χρόνια ώστε το VW Golf να διεκδικήσει, εκ νέου, μια θέση ανάμεσα στα λιγότερο ή περισσότερο ικανά crossover της ευρωπαϊκής αγοράς, συνδυάζοντας τα χωροταξικά πλεονεκτήματα ενός τυπικού station wagon με τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς.

Παρά το γεγονός ότι οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει στις εξωτερικές επιφάνειες του μέχρι σήμερα γνωστού VW Golf Varriant επί της ουσίας περιορίζονται στους προφυλακτήρες και στα εκτεθειμένα τμήματα του αμαξώματος (οι θόλοι των τροχών όπως και τα μαρσπιέ έχουν αποκτήσει πλαστικά προστατευτικά), είναι μάλλον απίθανο να μην αντιληφθείς τη διαφορετικότητα της εν λόγω έκδοσης.

Απολύτως αντιληπτή είναι άλλωστε και η αύξηση της απόστασης από το έδαφος (κατά 20 χιλιοστά σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία) με τους πιο υποψιασμένους να αναγνωρίζουν στο σχεδιαστικό μοτίβο των ζαντών αλουμινίου τη σχέση που συνδέει το Golf Alltrack με τα αντίστοιχης λογικής Passat Alltrack και CrossPolo.

Στοιχεία όπως ο διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής των 6,5 ιντσών, οι αναβαθμισμένες επενδύσεις των καθισμάτων με το λογότυπο της έκδοσης ή ακόμα και οι επιφάνειες του εσωτερικού που φωτίζονται με τη βοήθεια LED, αποκαλύπτουν την προσπάθεια της VW να προσφέρει, σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, το κάτι παραπάνω.

Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για τους διαθέσιμους χώρους, μιας και τα 605 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών έχουν μεταφερθεί… αυτούσια από την συμβατική-δικίνητη έκδοση του Golf Variant.

Την πληθωρικότητα των εξοπλιστικών και μη χαρακτηριστικών του Golf Alltrack δεν ενστερνίζεται παρόλα αυτά και το πετρελαιοκίνητο σύνολο που φροντίζει για την κίνησή του.

Πρόκειται για τον γνωστό και πολυφορεμένο TDI χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος στη συγκεκριμένη έκδοση του μικρομεσαίου VW αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm ροπής.

Για το σύστημα μετάδοσης η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αφήνει περιθώρια επιλογής, καθώς το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μιλώντας για το Golf Alltrack, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού (Haldex 5ης γενιάς) το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει μέρος της παραγόμενης ροπής στον πίσω άξονα.

Η κατανομή της ροπής προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες κίνησης, πριν ακόμα εκδηλωθεί απώλεια πρόσφυσης, καθώς η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου έχει την ικανότητα να προβλέπει μια ενδεχόμενη αποσταθεροποίηση του αμαξώματος, παρεμβαίνοντας προληπτικά.

Τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης συνεπικουρούν το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (EDL) που εξοπλίζει και τους δύο άξονες κίνησης και αναλαμβάνει την επιβράδυνση εκείνων των τροχών που εμφανίζουν περιορισμένη πρόσφυση και το XDS Plus, το οποίο καλείται με παρόμοιο τρόπο να διαχειριστεί τις τάσεις υποστροφής του μπροστινού άξονα.

Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων οριοθετεί με την απόδοσή του τα δυναμικά χαρακτηριστικά του βαρύτερου κατά 150 κιλά Golf Alltrack και τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα) δεν προσθέτουν στην επιχειρηματολογία του αυτοκινήτου, το έξυπνο μοίρασμα της ροπής στους τέσσερις τροχούς, σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των 18 ιντσών διαμορφώνουν μια πρόταση που όσο πατά στην άσφαλτο πραγματοποιεί ό,τι ακριβώς της ζητήσεις.

Έχοντας προσαρμόσει τις ρυθμίσεις της στην αυξημένη απόσταση που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος, η ανάρτηση μπορεί να έχει χάσει ένα μικρό μέρος της ικανότητάς της να απορροφά το σύνολο των κραδασμών που προκαλούν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ωστόσο, η απόλυτα ισορροπημένη συμπεριφορά του πλαισίου αποζημιώνει και με το παραπάνω για τις όποιες παραχωρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο άνεσης.

Όπως είναι φυσικό το ξεκάθαρα ασφάλτινο προφίλ του Golf Altrack λειτουργεί αποτρεπτικά στο να εξαντλήσεις τις πιθανότητες επιβίωσής σου στο χώμα. Οι τροχοί των 18 ιντσών και τα ελαστικά με το 45άρι προφίλ επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες, εξανεμίζοντας το πλεονέκτημα της αυξημένης απόστασης που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος.

Είναι σχεδόν σίγουρο πως με μια διαφορετική επιλογή ζαντών-ελαστικών, το Golf Alltrack θα έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις εκτός δρόμου ικανότητές του και να κινηθεί σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, επιστρέφοντας και με το παραπάνω τη διαφορά τιμής που καλείσαι να καλύψεις ώστε να προσπεράσεις τόσο τις δικίνητες όσο και τις «απλές» τετρακίνητες εκδόσεις του Golf Variant για να καταλήξεις σε ένα ικανότερο και δίχως αμφιβολία ελκυστικότερο σύνολο.

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024