Μείωση στις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 καταγράφει μελέτη της εταιρείας GfK για το καταναλωτικό κλίμα.

Σύμφωνα με την μελέτη ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος διαμορφώθηκε στις -9,9 μονάδες τον Ιούνιο, από 14,3 μονάδες στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου – Μαρτίου.

Η καταναλωτική αστάθεια που σχετίζεται με την οικονομική κατάσταση της χώρας αποτυπώθηκε στις εισοδηματικές προσδοκίες που στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν στις -12,6 μονάδες. Μετά την μεγάλη άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο στις +6,9 μονάδες οι Έλληνες πλέον δεν προσδοκούν σταθερούς μισθούς και εισοδήματα δεδομένης της τωρινής κατάστασης.

Παρά την αρνητική διάθεση των καταναλωτών που σχετίζεται με την πτωτική τάση στους μισθούς και τα εισοδήματα καθώς και με την οικονομική κατάσταση, η πρόθεση για αγορές εμφανίζεται θετική. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 19 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο αγγίζοντας τις -17,5 μονάδες. Αποφασιστική στάθηκε η ελπίδα των καταναλωτών για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους πιστωτές.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της μελέτης, οι μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της επηρεάζουν ξεκάθαρα τη στάση των καταναλωτών στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με την GFK, η ελληνική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη στάση των ευρωπαίων καταναλωτών κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με αποτέλεσμα οι οικονομικές προσδοκίες σε πολλές χώρες να έχουν παραμείνει στάσιμες ή να έχουν μειωθεί.

Κατά την περίοδο της έρευνας, η οποία διεξήχθη τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της βρίσκονταν σε κρίσιμο σημείο.

Πρέπει να σημειωθεί πως η προσωρινή διακοπή των διαπραγματεύσεων, η αργία των ελληνικών τραπεζών, το δημοψήφισμα και η θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων δεν αποτυπώνονται στη μελέτη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ