H Volvo Cars προχώρησε στην εξαγορά του 100% της, επίσης σουηδικής, Polestar προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για πιο στενή συνεργασία και για περισσότερες εκδόσεις επιδόσεων -και όχι μόνο- με τη σφραγίδα του «δικού της» -πια- βελτιωτικού οίκου και ο οποίος ούτως ή άλλως είναι υπεύθυνος για όλες τις αντίστοιχες εκδόσεις μοντέλων Volvo, σε μια συνεργασία που ξεκίνησε το 1996.

Εφαλτήριο για τη συνεργασία των δύο εταιρειών πριν περίπου μια δεκαετία, αποτέλεσε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, ωστόσο γρήγορα επεκτάθηκε και στα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής της Volvo τα οποία λανσάρονται με τις βελτιώσεις και τα διακριτικά της Polestar.

To πιο πρόσφατο παράδειγμα της μακρόχρονης αυτής συνεργασίας είναι τα S60 και V60 Polestar, από τα οποία οι Σουηδοί προσδοκούν πωλήσεις 750 μονάδων έως το τέλος του 2015, ενώ αξίζει να σημειωθεί, ότι υπό το πρίσμα της νέας στενότερης συνεργασίας οι προβλέψεις των πωλήσεων για αντίστοιχες εκδόσεις μεσοπρόθεσμα ανέρχονται σε 1.000-1.500 μονάδες ετησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Volvo S60 και V60 Polestar εξοπλίζονται με κινητήρα Τ6 η ισχύς του οποίου, με την φροντίδα του σουηδικού βελτιωτικού οίκου, ανέρχεται σε 350 ίππους και συνοδεύεται απο μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το S60 Polestar ολοκληρώνει τη διαδικασία των «0-100 χλμ./ώρα» σε 4,9 δευτερόλεπτα.

Όπως σημειώνει ο επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson για την εξολοκλήρου απόκτηση της Polestar: «Η οδήγηση ενός Volvo Polestar είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να μεταφέρουμε αυτήν την εμπειρία σε περισσότερους οδηγούς Volvo, επιλέγοντας να αφιερώσουμε περισσότερους πόρους στην Polestar η οποία πλέον θα αποτελεί συνώνυμο των εκδόσεων επιδόσεων μας».

Εξάλλου, όπως είναι γνωστό η Polestar είναι ήδη διεθνώς συνυφασμένη με τις ομώνυμες εκδόσεις αυτοκινήτων Volvo, ενώ, υπό το φως της νέας εξέλιξης αναμένεται να πληθύνουν και οι επιλογές aftermarket και τα πακέτα αναβάθμισης κινητήρα με τη σφραγίδα της Polestar.

Παράλληλα, με τη διεύρυνση των ήδη γνωστών κοινών δραστηριοτήτων Volvo-Polestar, το σουηδικό δίδυμο αναμένεται να επεκταθεί και σε νέους τομείς όπως η περαιτέρω εξέλιξη -από την Polestar- της plug-in υβριδικής τεχνολογίας της Volvo ως βάσης για τη νέα γενιά αυτοκινήτων επιδόσεων.

Αρχικό αντικείμενο της έρευνας προς αυτήν την κατεύθυνση θα αποτελέσει η τεχνολογία «twin-engine» όπως περιγράφεται απο την Volvo και η οποία ήδη εξοπλίζει την plug-in υβριδική έκδοση, T8 Twin engine του νέου ΧC90.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη έκδοση, συνδυάζοντας δίλιτρο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με ηλεκτρικό μοτέρ εμφανίζει συνδυαστική ισχύ 407 ίππων και 640 Nm ροπής, τη στιγμή που η μέσβη κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε 2,1 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε μόλις 49 γρ./χλμ.

Ανεξαρτήτως των μελλοντικών σχεδίων και σε ό,τι αφορά τα διαδικαστικά της συμφωνίας, προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειές, ωστόσο όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι εργαζόμενοι της Polestar Performance λογίζονται πλέον ως εργαζόμενοι της Volvo.

H αγωνιστική ομάδα Polestar θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του μέχρι πρότινος ιδιοκτήτη της Polestar Performance, Christian Dahl, αλλά θα μετονομαστεί, εξακολουθώντας πάντα να έχει τη στήριξη της Polestar υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς.

«Είμαστε ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι με τον τρόπο που εξελίχθηκε η συνεργασία με την Volvo στον τομέα των επιδόσεων. Ωστόσο, πάνω από όλα είμαστε μια αγωνιστική ομάδα. Αυτή είναι λοιπόν μια ευκαιρία να επικεντρωθούμε σε αυτό που αποτελεί των πυρήνα των δραστηριοτήτων μας: να εξελίσσουμε και να αγωνιζόμαστε με αυτοκίνητα Volvo» σημειώνει ο C. Dahl.

auto.in.gr