Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
smart fortwo 1.0 twinamic 71 PS: Εργαλείο πόλης

smart fortwo 1.0 twinamic 71 PS: Εργαλείο πόλης

Με μήκος μόλις 2,7 μέτρα και ένα αντάξιο των προσδοκιών ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το νέο smart fortwo μεταμορφώνεται στο απόλυτο «εργαλείο» πόλης.

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν έξι μήνες μετά το λανσάρισμα του νέου smart fortwo στην ελληνική αγορά θα ήταν μάλλον περιττό να αναφερθεί κανείς στις κατακτήσεις της τρίτης, κατά σειρά, γενιάς ενός αυτοκινήτου που δίχως καμία αμφιβολία έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παρά το γεγονός ότι το νέο smart fortwo δεν αύξησε σημαντικά -όπως πολλοί προέβλεπαν- τις διαστάσεις του, κατάφερε να βελτιώσει και μάλιστα θεαματικά την παρουσία του στην άσφαλτο, αφήνοντας στο παρελθόν τις όποιες ιδιαιτερότητες μπορούσες ενδεχομένως να «κρύψεις» πίσω από τη μοναδικότητα των προδιαγραφών του.

Το πλαίσιο και ειδικότερα η ανάρτηση ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ευκολία στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου, το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης σού επιτρέπει να αξιοποιήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη τη δεδομένη ευελιξία ενός αυτοκινήτου που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 2,7 μέτρα, και η διαδικασία επιβράδυνσης δεν απαιτεί κόπο ή τρόπο ώστε να οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το smart fortwo του 2015 αποτελεί με διαφορά το καλύτερο που έχει παραχθεί μέχρι σήμερα, μια θέση που έρχεται να ισχυροποιήσει η προσθήκη ενός ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στην γκάμα των εκδόσεών του.

Το «twinamic», όπως χαρακτηριστικά το ονομάζει η γερμανική φίρμα, αποτελεί «προίκα» της συνεργασίας που έχει αναπτύξει η Daimler με τον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών Renault και ταυτόχρονα ένας πολύ καλός λόγος για να τοποθετήσεις το fortwo αρκετά ψηλά στη λίστα με τις υποψήφιες επιλογές σου.

Με έξι σχέσεις και χαρακτηριστικά λειτουργίας που δεν θυμίζουν σε τίποτα την αυτοματοποιημένη μονάδα που γνωρίσαμε στο παρελθόν, το twinamic συνιστά μια εξαιρετική εναλλακτική του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων με το οποίο το νέο fortwo ξεκίνησε την εμπορική του πορεία εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.

Πριν μπεις στη διαδικασία, βέβαια, να αξιολογήσεις τις δυνατότητες του κινητήριου συνόλου, που στην προκειμένη περίπτωση απαρτίζεται από τον γνώριμο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 999 κ.εκ. και το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των έξι σχέσεων, οι πρώτες απαντήσεις έρχονται από τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου που ανακοινώνει ο Γερμανός κατασκευαστής.

Σύμφωνα με αυτά, λοιπόν, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου για την έκδοση των 71 ίππων διατηρείται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. ανεξάρτητα από τον τύπο του κιβωτίου που θα επιλέξει κανείς.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς με τη συμβολή του συστήματος start&stop διατηρούνται και στις δύο περιπτώσεις κάτω από το όριο των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Βραχύ προβάδισμα στη μάχη των… αριθμών, το οποίο μεταφράζεται σε 0,2 λίτρα/100 χλμ., απολαμβάνει η έκδοση twinamic στην κίνηση σε αστικό περιβάλλον, εκεί δηλαδή που το smart fortwo καλείται να υπηρετήσει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Επιστρέφοντας στον τρόπο με τον οποίο ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενσωματώνεται στις προδιαγραφές του νέου fortwo, το γεγονός ότι από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του απουσιάζει το δεδομένο για τις δύο προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου «κόμπιασμα», είναι από μόνο του αρκετό για να σε κάνει να δεις με άλλο μάτι το ενδεχόμενο συμβίωσης μαζί του.

Η ανεπαίσθητη υστέρηση που παρουσιάζει στην αυτόματη διαμόρφωση, η οποία μάλιστα διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας – Comfort και Dynamic, μπορεί να θεωρηθεί απολύτως δικαιολογημένη, δεδομένου του χαρακτήρα και των λίγο-πολύ γνωστών ιδιαιτεροτήτων που εξακολουθεί να κουβαλά το fortwo.

Άλλωστε για εκείνους που θα θελήσουν να εξαντλήσουν τις δυνατότητες του τρικύλινδρου συνόλου και να μεταφέρουν με έναν δυναμικότερο τρόπο στην άσφαλτο τους 71 ατμοσφαιρικούς ίππους και τα 91 Νm ροπής, η χειροκίνητη λειτουργία του twinamic φαντάζει η ιδανική.

Σε αυτή την περίπτωση η επιλογή των ταχυτήτων πραγματοποιείται μέσω του συμβατικού επιλογέα, καθώς τα paddles, που ενδεχομένως θα σου επέτρεπαν να διατηρήσεις τα χέρια σου στο τιμόνι, έρχονται μαζί με το προαιρετικά διαθέσιμο εξοπλιστικό πακέτο «Sport».

Αν μέχρι σήμερα το fortwo αποτελούσε το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, η παρουσία του twinamic ανάμεσα στις προδιαγραφές του χαρίζει στο μήκους 2,7 μέτρων smart, προτερήματα που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με την ευκολία χρήσης που υπόσχεται ένα οποιοδήποτε αυτόματο κιβώτιο αλλά κυρίως με την επάρκεια των χαρακτηριστικών λειτουργίας μιας σύγχρονης μονάδας διπλού συμπλέκτη.

auto.in.gr

Sports in

Βαθμολογία UEFA: O Ολυμπιακός κρατάει το όνειρο της Ελλάδας ζωντανό

Η ιστορική πρόκριση του Ολυμπιακού στα ημιτελικά δίνει έξτρα βαθμούς στην Ελλάδα και κρατάει το μεγάλο όνειρο της 15ης θέσης ζωντανό.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024