Ποικιλία αποτελεσμάτων επεφύλαξε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής η οποία από τις αρχές του 2015 έχει προσθέσει νέα κριτήρια αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας με αποτέλεσμα την ολοένα και δυσκολότερη κατάκτηση της κορυφαίας διάκρισης των πέντε αστεριών.

Όπως και να έχει, στις νέες δοκιμές πρόσκρουσης συμμετείχαν τα Skoda Superb, Hyundai i20 και Fiat Panda Cross τα οποία απέσπασαν πέντε, τέσσερα και τρία αστέρια αντίστοιχα.

Όπως σημειώνει ο EuroNCAP, το Skoda Superb απέσπασε τη διάκριση των πέντε αστεριών καθώς προσφέρει συνολικά καλή προστασία σε σύγκρουση και η οποία συνδυάζεται με την παρουσία συστημάτων, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας όπως το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το Multi Collision Brake και το Crew Protect Assist.

Το πρώτο, Multi Collision Brake συμβάλλει στην αποτροπή δεύτερης σύγκρουσης μετά από ατύχημα, ενώ το Crew Protect Assist συνίσταται σε ένα σύστημα που με βάση την επικινδυνότητα των ελιγμών ανιχνεύει ενδεχόμενο σύγκρουσης «προετοιμάζοντας» τις ζώνες ασφάλειας.

Και τα δύο αυτά συστήματα έχουν αποσπάσει στο παρελθόν το βραβείο Advanced του EuroNCAP, ενώ στην προκειμένη περίπτωση «έδωσαν» τη βαθμολογία 76% στο μοντέλο της Skoda στην κατηγορία που αξιολογεί την παρουσία συστημάτων ασφαλείας στον εξοπλισμό του.

Σε ό,τι αφορά τη βαθμολογία στις υπόλοιπες κατηγορίες, το Superb, αξιολογήθηκε με 86% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών ενώ την ίδια βαθμολογία σημείωσε και στην κατηγορία προστασίας παιδιών. Το τσεχικό μοντέλο απέσπασε 71% στην κατηγορία προστασίας επιβατών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος.

Ένα αστέρι λιγότερο απέσπασε το Hyundai i20 το οποίο «έχασε» την κορυφαία διάκριση λόγω της απουσίας συστήματος αυτόνομης πέδησης από τον εξοπλισμό του, ωστόσο η συνολική του εικόνα στις δοκιμές πρόσκρουσης ήταν καλή προσφέροντας επαρκή προστασία, όπως σημειώνει ο EuroNCAP.

Αναλυτικά, το κορεατικό supermini βαθμολογήθηκε με 85% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 73% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 79% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και με 64% στην κατηγορία των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.

Τρία μόλις αστέρια απέσπασε το Fiat Panda Cross καθώς, σύμφωνα με την ανακοίνωση του EuroNCAP, δεν έχει «πολλά καινούρια συστήματα να επιδείξει σε επίπεδο ασφάλειας». Παράλληλα, όπως επισημαίνει στη σχετική ανακοίνωσή του, το ιταλικό μοντέλο «δεν εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του στην νέα διαδικασία εμπρόσθιας πρόσκρουσης η οποία στοχεύει στην αξιολόγηση της προστασίας που προσφέρεται σε πιο μικρόσωμους επιβαίνοντες που βρίσκονται στο μπροστινό ή στο πίσω κάθισμα».

Σημειώνεται ότι η παραπάνω διαδικασία προστέθηκε από τις αρχές του 2015 και έγκειται σε εμπρόσθια πρόσκρουση σε τοίχο που καλύπτει όλο το εύρος του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου.

Αναλυτικά, το Fiat Panda Cross αξιολογήθηκε με 70% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 77% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 50% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και με 46% στην κατηγορία όπου αξιολογείται η παρουσία ή μη, περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας στον εξοπλισμό.

auto.in.gr