Το ενδεχόμενο αξιοποίησης ηλεκτροκίνητου υπερσυμπιεστή καυσαερίων σε συνδυασμό με μικρότερου κυβισμού κινητήρες, εξετάζει η γερμανική φίρμα για τη νέα γενιά των ισχυρότερων AMG εκδόσεων των «μικρών» της- και όχι μόνο.

Επί του παρόντος, η Mercedes-AMG έχει στα χέρια της τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ και οποίος εξοπλίζει, τις ισχυρότερες εκδόσεις των Α-Class, CLA και GLA με την υπογραφή του Affalterbach.

Aν και οι 360 ίπποι και τα 450 Nm ροπής του παραπάνω δίλιτρου κινητήρα σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν αμελητέα, η απαίτηση για ακόμα υψηλότερες επιδόσεις σε συνδυασμό με την τάση για τον περιορισμό των μεγεθών κατανάλωσης, φαίνεται να οδηγούν τους Γερμανούς στην υιοθέτηση ενός ηλεκτρικού turbo για τις μελλοντικές εκδόσεις των πανίσχυρων AMG «μικρών», όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής εξέλιξης των compact προτάσεων του Affalterbach, Steffen Jastrow.

«Φυσικά και απαιτούμε περισσότερη ισχύ από την νέα γενιά αυτοκινήτων, και θυμηθείτε ότι εξηλεκτρισμός δεν σημαίνει απαραίτητα ηλεκτροκινητήρας. Η νέα γενιά πρέπει να είναι ταχύτερη και τα e-turbo αποτελούν σίγουρα μια επιλογή. Τα χρησιμοποιούμε ήδη στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ωστόσο, πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να είναι προσιτά και για τον καταναλωτή», σημειώνει χαρακτηριστικά το στέλεχος της AMG.

Η λειτουργία του ηλεκτρικού turbo εστιάζει στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ που αναλαμβάνει να κινεί την φτερωτή του turbo, όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής. Το κύριο όφελος είναι ότι εξαλείφει τo φαινόμενο της υστέρησης του turbo αυξάνοντας την απόκριση αλλά και συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Σε ό,τι αφορά τον ορίζοντα άφιξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αν τελικώς υιοθετηθεί, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της στα τέλη του 2017, στην νέα γενιά της Α-Class.

Auto Express