Η αίσθηση του να πέφτεις με ταχύτητα σε μια «ύπουλη» λακκούβα που δεν έχεις δει εγκαίρως ή δεν έχεις εκτιμήσει επαρκώς ως προς το μέγεθος, είναι κάτι που όλοι, οδηγοί και συνεπιβάτες, έχουμε βιώσει, ενίοτε και σε συνδυασμό με δυσάρεστες συνέπειες σε ελαστικά, ανάρτηση, ψαλίδια, άξονες κ.ο.κ. του αυτοκινήτου.

Την απάντηση σε αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία θα επιχειρήσει να δώσει ο όμιλος των Jaguar Land Rover καθώς όπως ανακοίνωσε έχει ήδη ξεκινήσει την έρευνα και την εξέλιξη ενός νέου συστήματος το οποίο αρχικά θα εντοπίζει τις κακοτεχνίες, στη συνέχεια θα παρεμβαίνει στην ανάρτηση προκειμένου να μειώσει τις επιπτώσεις της… πτώσης σε λακκούβα και τέλος, θα στέλνει δεδομένα στις αρμόδιες αρχές με την ακριβή θέση της για την ταχύτερη επισκευή της.

Το νέο σύστημα που αποτελείται από κάμερες, αισθητήρες και μια κεντρική μονάδα διαχείρισης συνεξελίσσεται από την ομάδα έρευνας και εξέλιξης των Jaguar Land Rover σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή του Coventry kai αρχικά θα δοκιμαστεί με όχημα το Range Rover Evoque.

Ήδη τόσο το «μικρό» SUV της Land Rover όσο και το νέο Discovery Sport είναι διαθέσιμα, προαιρετικά, με την ανάρτηση Magneride η οποία διαθέτει ενεργά αμορτισέρ που, αξιοποιώντας αισθητήρες, «διαβάζουν» το οδόστρωμα και παραμετροποιούν αναλόγως την απόσβεση περιορίζοντας τις επιπτώσεις των κακοτεχνιών.

Για την ακρίβεια, το νέο σύστημα θα βασιστεί στο σκεπτικό της παραπάνω ενεργής ανάρτησης, λειτουργώντας ωστόσο και προειδοποιητικά.

Σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, το ολιστικό σύστημα αντιμετώπισης κακοτεχνιών που ετοιμάζουν οι Βρετανοί θα είναι σε θέση να εντοπίζει, λακκούβες, σαμαράκια, μικρές «αόρατες» αλλά επικίνδυνες κακοτεχνίες ακόμα και καπάκια φρεατίων.

Το σκεπτικό είναι το σύστημα να λειτουργεί διαβαθμισμένα, προειδοποιώντας αρχικά τον οδηγό να αποφύγει την κακοτεχνία και σε περίπτωση που αυτός δεν το κάνει ή δεν μπορεί, να προετοιμάζει την ανάρτηση περιορίζοντας τη «ζημιά», ενώ στη συνέχεια θα στέλνει, με τη συνδρομή τεχνολογίας cloud, τις ακριβείς συντεταγμένες της κακοτεχνίας στις αρμόδιες αρχές ή ακόμα και σε άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.

Όπως σημειώνουν οι υπεύθυνοι των βρετανικών αρχών που συνεργάζονται με τις Jaguar-Land Rover για το project «τα δεδομένα που θα προκύψουν θα μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε ακόμα και την αιτία του προβλήματος και να δώσουμε προτεραιότητα για την επισκευή, αναλόγως με την επικινδυνότητα κάθε περίπτωσης και τελικά, να το φτιάξουμε πιο γρήγορα».

Ο βρετανικός όμιλος από την πλευρά του αναφέρει ότι το παραπάνω σύστημα θα είναι μόνο η αρχή καθώς ο στόχος είναι σε δεύτερο χρόνο και με τη διάδοση των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, το αυτοκίνητο να μπορεί να παρακάμπτει μόνο του την κακοτεχνία αν αυτή μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο ελαστικό, τον τροχό ή σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του αυτοκινήτου.

Auto Express