Η ισχυρότερη S εκδοχή του γερμανικού SUV εντοπίστηκε από το φωτογραφικό φακό κοντά στις εγκαταστάσεις της Audi στο Nurburgring.

Αν και με μια πρώτη ματιά το δοκιμαστικό πρωτότυπο SQ7 δείχνει πανομοιότυπο με τις μέχρι σήμερα γνωστές «απλές» εκδόσεις του μοντέλου, μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει τις ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα, το ενισχυμένο σύστημα πέδησης με κεραμικά δισκόφρενα και την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης που προδίδουν την ταυτότητά του.

Προς το παρόν η Audi δεν έχει αποκαλύψει τα πλήρη στοιχεία που θα εξασφαλίσουν τις επιδόσεις του SQ7, ωστόσο σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής τεχνικής εξέλιξης της γερμανικής φίρμας. Dr. Ulrich Hackenberg, θα αξιοποιηθεί ένα V8 diesel μοτέρ σε συνδυασμό με ηλεκτροκίνούμενο υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία της Audi συστήθηκε αρχικά μέσω του RS5 TDI-e concept το 2014 και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να εξαλείφει το φαινόμενο υστέρησης του turbo, χάρη στην παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ που αναλαμβάνει να κινεί την φτερωτή του turbo, όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής εξασφαλίζοντας, έτσι άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές, ακόμα και αν πρόκειται για κινητήρα diesel.

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση SQ7, η Audi φέρεται να έχει ήδη δοκιμάσει με το ηλεκτρικό turbo τον TDI των 4,2 που συναντάμε στην Porsche Cayenne Diesel S ο οποίος είναι και ο επικρατέστερος υποψήφιος για το SQ7.

Ωστόσο, δεν αποκλείεται στην περίπτωση του SUV της Audi η χωρητικότητά του να περιοριστεί στα 4,0 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο μηχανικό σύνολο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση του πρώτου SUV της Bentley, Bentayga.

Ανεξαρτήτως χωρητικότητας και σε ό,τι αφορά τα μεγέθη ισχύος, υπενθυμίζεται ότι το RS5 TDI-e concept που σύστησε τη συγκεκριμένη τεχνολογία, αξιοποιούσε ένα εξακύλινδρο 3,0 λίτρων αποδίδοντας 380 ίππους και 750 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει ότι το SQ7 θα ξεπεράσει τους 400 ίππους προσφέροντας παράλληλα επιπλέον ροπή.

Ως δεύτερη επιλογή η Audi έχει στο πλάνο και το διπλά υπετροφοδοτούμενο V8 TFSI με χωρητικότητα 4,0 λίτρων ο οποίος ήδη εξοπλίζει S και RS εκδόσεις μοντέλων της Audi αλλά και μοντέλα της Bentley σε εκδοχή ισχύος που θα κινηθεί μεταξύ 500 και 600 ίππων.

AUTOMEDIA