Η αεροβική σωματική άσκηση μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνισης υπερλιπιδαιμίας σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of the American College of Cardiology.

Επιστημονική ομάδα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνα, με επικεφαλής τον Στίβεν Μπλερ, έθεσα για πολλές δεκαετίες υπό ιατρική παρακολούθηση 11.418 άνδρες 20-90 ετών.

Ανά διαστήματα, οι ερευνητές ανέλυαν δείγματα αίματος από τους συμμετέχοντες εστιάζοντας στα επίπεδα της χοληστερόλης, ενώ επίσης οι άνδρες υποβάλλονταν και σε τεστ κοπώσεως.

Όπως διαπιστώθηκε, όσοι άνδρες μπορούσαν να τρέξουν περισσότερη ώρα και πιο γρήγορα – μια ένδειξη ότι το σώμα τους τροφοδοτούσε ευκολότερα το αίμα τους με οξυγόνο- ήταν αυτοί με την χαμηλότερη χοληστερόλη, τόσο την ολική, όσο και την LDL («κακή»). Επίσης οι πιο γυμνασμένοι είχαν υψηλότερα επίπεδα HDL χοληστερόλης («καλής»).

Συγκεκριμένα, από τα 20 έως τα 60 έτη περίπου, η σωματική άσκηση φαίνεται να βελτιώνει το προφίλ της χοληστερόλης, ενώ μετά τα 60 το όφελος μειώνεται, αν και ποτέ δεν εξαφανίζεται. Από την άλλη, οι αγύμναστοι άνδρες εμφανίζουν μη φυσιολογικά επίπεδα χοληστερόλης ήδη πριν την ηλικία των 40 ετών.

Ο Δρ Ούσμαν Μπάμπερ της Ιατρικής Σχολής Icahn του Όρους Σινά στη Νέα Υόρκη, σχολιάζει ότι «τα οφέλη της καλής φυσικής κατάστασης για τη μείωση της χοληστερόλης είναι μεγαλύτερα στους νεαρούς και στους μεσήλικες, ενώ τείνουν να μειώνονται στην τρίτη ηλικία».

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι για να προλάβει κάποιος την αύξηση της χοληστερόλης, πρέπει να κάνει τουλάχιστον 150 λεπτά αεροβική άσκηση, μέτριας έντασης, ή 75 λεπτά άσκηση υψηλής έντασης (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο, γρήγορο περπάτημα κ.α.) κάθε εβδομάδα.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ