Οι Toyota και Mazda επιβεβαίωσαν την μακροπρόθεσμη συνεργασία τους η οποία θα επιτρέψει την «ανταλλαγή» και την κοινή χρήση «συμβατικών» κινητήρων, εναλλακτικών μηχανικών συνόλων και συστημάτων ασφαλείας, αλλά και την εξέλιξη νέων αρχιτεκτονικών που θα οδηγήσουν στην κατασκευή νέων μοντέλων.

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που ήθελαν τις Τoyota-Mazda το επόμενο δίδυμο στις ολοένα αυξανόμενες συμφωνίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών στο πλαίσιο της αναζήτησης αποδοτικότερων τεχνολογιών και την παράλληλη μείωση των δαπανών εξέλιξης και παραγωγής τους, οι δύο ιαπωνικές φίρμες υπέγραψαν και επισήμως την Τετάρτη 13 Μαΐου τη συνεργασία τους με την οποία δίνουν την υπόσχεση «να κάνουν τα αυτοκίνητα καλύτερα».

Εξάλλου, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη δεσμούς που συμπεριλαμβάνουν εργοστάσιο-κοινοπραξία στο Μεξικό καθώς και κοινή χρήση υβριδικής τεχνολογίας.

Εκτός από την κοινού εξέλιξη νέων προϊόντων σε επίπεδο, κινητήρων, «πατωμάτων» αλλά και νέων μοντέλων, αρχικά δεδομένο θεωρείται ότι το αντικείμενο της νέας ιαπωνικής σύμπραξης θα αποτελέσει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου του Toyota Mirai, καθώς η Mazda φέρεται να επιθυμεί το λανσάρισμα ενός δικού της υδρογονοκίνητου έως το 2020.

Η Mazda από την πλευρά της θα παράσχει στην Toyota τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου τεχνολογίας ScyActiv οι οποίοι θα μπορούσαν να ενταχθούν στην γκάμα πολλών μοντέλων της Toyota από το Yaris έως τη νέα γενιά του GT 86.

Η σύμπραξη αναμένεται να «δώσει» επίσης και κοινής εξέλιξης νέα μοντέλα με το πρώτο δείγμα να τοποθετείται το 2020.

Προς το παρόν ωστόσο όπως ανακοινώθηκε στην υπογραφή της αμοιβαίας συμφωνίας, θα δημιουργηθεί μια κοινή επιτροπή που θα αξιολογήσει τον καλύτερο δυνατό τρόπο συνδυαστικής αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της κάθε εταιρείας και η οποία αναμένεται να καθορίσει, τα κοινά τους σχέδια που θα αποσαφηνιστούν στο κοντινό μέλλον.

auto.in.gr