Γιάννης Αδάναλης

H ανανέωση της πέμπτης, κατά σειρά, γενιάς του Honda CR-V δεν περιορίστηκε στο καλοδεχούμενο στιλιστικό φρεσκάρισμα των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος ή στις εξίσου αναγκαίες προσθήκες στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενσωματώνοντας στις προδιαγραφές του ιαπωνικού SUV έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel.

Ο λόγος για τον i-DTEC χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 160 ίππων, ο οποίος προσφέρεται σε αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις και συνδυάζεται είτε με το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με μια νέα, αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων που φέρει την υπογραφή της ZF.

Η χρήση δύο υπερσυμπιεστών καυσαερίων διαφορετικού μεγέθους και μάλιστα σε σειρά ώστε να επιτρέπεται η παράλληλη λειτουργία τους αποτέλεσε το «κλειδί» για την αναβάθμιση του πετρελαιοκίνητου συνόλου που μέχρι σήμερα απέδιδε 120 ίππους αντί για 160 και 300 Nm ροπής αντί για 350.

Τα εντυπωσιακά, ομολογουμένως, νούμερα του αναβαθμισμένου κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων αποκαλύπτουν μόνο τη μισή αλήθεια, καθώς πέρα από την αύξηση της απόδοσής του, εξίσου αισθητή είναι και η βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του.

Το φαινόμενο της υστέρησης «χαμηλά» τείνει να αποτελέσει παρελθόν για το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1.597 κ.εκ., ενώ εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι ο i-DTEC των 160 ίππων διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικής του ακόμα και μέχρι το όριο λειτουργίας του.

Παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης αλλά και στην ανάρτηση έχουν προσδώσει στο ανανεωμένο CR-V τη δυνατότητα να «κρύβει» με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα το βάρος του. Οι κλίσεις του αμαξώματος έχουν περιοριστεί και το τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο, βελτιώνοντας παράλληλα και την ακρίβειά του.

Τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα) συνηγορούν στο συμπέρασμα πως στην αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση των 160 ίππων το ιαπωνικό SUV δεν αντιμετωπίζει… διεκπεραιωτικά την παρουσία του στην άσφαλτο, φροντίζοντας παράλληλα να μην θυσιάζει την άνεση που οφείλει να προσφέρει στο εσωτερικό του.

Το τελευταίο, πέρα από την αποτελεσματικότερη ηχομόνωση, τη γνώριμη ποιότητα και τους ανεξάντλητους χώρους, έχει να παρουσιάσει πλήθος επικαιροποιημένων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας που με τη σειρά τους επιτρέπουν στο CR-V να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες και απαιτήσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα αυτόνομης πέδησης σε ταχύτητες κίνησης έως και 32 χλμ./ώρα, όπως και το Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης ανάμεσα στις προδιαγραφές του ανανεωμένου Honda CR-V επισφραγίζει τη μοναδικότητά του, επεκτείνοντας παράλληλα τις δυνατότητές του σε απαιτητικότερα τερέν.

Η πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία του μαρτυρά τον ασφάλτινο προσανατολισμό του καταξιωμένου SUV, ωστόσο, αξιοποιώντας την απόσταση των 16,5 εκατοστών που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, μπορείς να ελπίζεις ότι θα καταφέρεις να καλύψεις, χωρίς απώλειες, μια μέτριας δυσκολίας εκτός δρόμου διαδρομή.

Με αφετηρία τα 32.270 ευρώ, η διάθεση του Honda CR-V στις τετρακίνητες εκδόσεις diesel των 1,6 λίτρων στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει . Αντιθέτως, για τις ανανεωμένες εκδόσεις diesel με κίνηση στους δύο τροχούς και ισχύ 120 ίππων θα πρέπει να περιμένει κανείς μέχρι και τον ερχόμενο Αύγουστο.

Το νέοHonda CR-V 1.6i-DTEC160PS 4WDμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,605/ 2,096 / 1,685

Μεταξόνιο(μέτρα):2,791

Κινητήρες(κ.εκ.): 1.597

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):
160/4.000

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):
350/2.000

Βάρος(κιλά):Aπό 1.630

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,9 (5,1 Auto 9 speed)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):129 (134 Auto 9 speed)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):9,6 (10,0 Auto 9 speed)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):202 (197 Auto 9 speed)

Τιμή (ευρώ):32.270

auto.in.gr