Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Επέτειος 25 χρόνων από το πρώτο ενσωματωμένο, ανυψούμενο παιδικό κάθισμα από τη Volvo

Επέτειος 25 χρόνων από το πρώτο ενσωματωμένο, ανυψούμενο παιδικό κάθισμα από τη Volvo

H σουηδική φίρμα «γιορτάζει» την επέτειο από μια –ακόμα- πρωτιά στο χώρο της ασφάλειας και συγκεκριμένα της ασφάλειας των παιδιών και η οποία ακόμα και σήμερα θα μπορούσε κανείς ότι δεν έχει «ξεπεραστεί» μιας και είναι ελάχιστες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δίνουν την επιλογή για κάτι αντίστοιχο.

Με αφορμή την θεσμοθετημένη από τον ΟΗΕ, 3ης Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας (4-10 Μαΐου) που για φέτος έχει ως επίκεντρο την ασφάλεια των παιδιών, η σουηδική φίρμα «θυμάται» μια δική της εφεύρεση που το 1990 άλλαξε την έννοια ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο.

Ήδη από το 1978, η Volvo Cars είχε δημιουργήσει και θεσμοθετήσει το πρώτο παιδικό κάθισμα, εξελίσσοντας το σκεπτικό σταδιακά και, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην ασφάλεια των παιδιών με το πρώτο ενσωματωμένο στο αυτοκίνητο και ανυψούμενο παιδικό κάθισμα το 1990.

Αποτελώντας ουσιαστικά μια ανασχεδιασμένη εκδοχή του υποβραχιονίου του πίσω καθίσματος, το πρώτο του είδους παιδικό κάθισμα, μπορούσε να ανυψωθεί καταλλήλως προκειμένου η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να συγκρατεί με ασφάλεια τους μικρότερους επιβαίνοντες, χωρίς τη συνδρομή επιπλέον ιμάντων και καθισμάτων και την απαραίτητη εναλλαγή του εξοπλισμού για να καλυφθούν οι ανάγκες ενός παιδιού που μεγαλώνει.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη Volvo, το ανυψούμενο παιδικό κάθισμα εξασφάλιζε περισσότερη άνεση, ενώ το γεγονός ότι ήταν εργοστασιακά ενσωματωμένο στο αυτοκίνητο συνεπαγόταν ότι ήταν και πάντα διαθέσιμο, αλλά και υπήρχαν ελάχιστες πιθανότητες λανθασμένης χρήσης.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ελάχιστοι είναι οι κατασκευαστές που ακόμα και σήμερα προσφέρουν ενσωματωμένο ανυψούμενο παιδικό κάθισμα το οποίο, ωστόσο, έκανε την εμφάνισή του, ως μέρος του εξοπλισμού του Volvo 850 το 1990.

«Η προσθήκη του πρώτου ενσωματωμένου ανυψούμενο παιδικού καθίσματος το 1990 ήταν ένα τεράστιο βήμα για την ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο. Ένα από τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι ότι, αποτελώντας τμήμα του πίσω καθίσματος η ζώνη ασφαλείας βρίσκεται σε πιο άμεση επαφή με το σώμα του παιδιού, ελαχιστοποιώντας τα φαινόμενα «χαλάρωσής» της ή μη καλής εφαρμογής που συνήθως παρατηρούνται με τα μη εργοστασιακά παιδικά καθίσματα», αναφέρει η Lotta Jakobson, ένα από τα παλιά στελέχη του Safety Centre της Volvo.

Το πρώτο κάθισμα του είδους το 1990 δεν ήταν η μοναδική πρωτιά της Volvo σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο gadget για την ασφάλεια των παιδιών, καθώς η σουηδική φίρμα συνέχισε την «παράδοση» παρουσιάζοντας το 2007 το πρώτο ενσωματωμένο ανυψούμενο κάθισμα δύο θέσεων.

Δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο θέσεων, το αντίστοιχο ανυψούμενο παιδικό κάθισμα παρείχε περισσότερη ασφάλεια, αλλά και περισσότερη άνετη θέση στους μικρότερους επιβάτες, ενώ επιτρέπει τη χρήση του σε ένα ευρύτερο φάσμα ηλικιών.

Επιπλέον, όπως σημειώνουν οι Σουηδοί το νέο αυτό κάθισμα επιτρέπει στους λιλιπούτειους επιβάτες να κοιτάζουν έξω από τα παράθυρα μειώνοντας έτσι τις αναπόφευκτες τάσεις τους… προς τη βαρεμάρα και την ανησυχία, που όπως επισημαίνεται μπορούν να λειτουργήσουν διασπαστικά για την προσοχή του οδηγού.

«Η ομορφιά στο πρώτο ενσωματωμένο ανυψούμενο κάθισμα δύο θέσεων είναι η μόνιμη διαθεσιμότητά του και ότι δεν διαφέρει από τη χρήση των καθισμάτων για ενηλίκους. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν παιδιά κάθε ηλικίας –με εξαίρεση τα πολύ μικρά, έως τεσσάρων ετών, για τα οποία η Volvo συνιστά να κάθονται σε αντίστροφα τοποθετημένο παιδικό κάθισμα».

«Η αυξημένη ευελιξία και ασφάλεια καθιστά το ανυψούμενο δύο θέσεων παιδικό κάθισμα την ιδανική λύση. Δυστυχώς, προς το παρόν, δεν είναι πολλές οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν αντίστοιχες λύσεις. Στην Volvo Cars πιστεύουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη και να εξελίξουν συστήματα για την ενίσχυση της ασφάλειας των παιδιών ως μέρος της ίδιας της εξέλιξης του αυτοκινήτου προκειμένου να διασφαλίσουν την μέγιστη λειτουργικότητά τους. Τα παιδιά είναι το μέλλον μας και στη Volvo, πιστεύουμε ακράδαντα ότι πρέπει να τους παρέχεται το καλύτερο», καταλήγει η Lotta Jakobson.

auto.in.gr

Sports in

Μπακς: Παραμένει εκτός ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, χάνει και το Game 3 με τους Πέισερς

Χωρίς τον Γιάννη Αντετοκούνμπο θα αγωνιστούν οι Μπακς κόντρα στους Πέισερς, στο τρίτο ματς της σειράς των Play-offs, όπως ανακοίνωσαν επίσημα τα «Ελάφια»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024