Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τιτανικός: 103 χρόνια από το μοιραίο ταξίδι [infographic]

Τιτανικός: 103 χρόνια από το μοιραίο ταξίδι [infographic]

Το βράδυ της 14ης Απριλίου του 1912, στις 23:40, ο Τιτανικός συγκρούεται με ένα παγόβουνο στον βόρειο Ατλαντικό. Λιγότερο από δυόμισι ώρες αργότερα, η πρύμνη χάνεται βίαια στο νερό -η πλώρη έχει βυθιστεί λίγο νωρίτερα- παρασέρνοντας στον θάνατο περισσότερα από 1.500 άτομα. 103 χρόνια μετά το θρυλικό ναυάγιο εξακολουθεί να συναρπάζει και να συγκινεί. Η ιστορία του Τιτανικού έχει «μαγνητίσει» εκατομμύρια ανθρώπους, ιστορικούς, ερευνητές.

Το βράδυ της 14ης Απριλίου του 1912, στις 23:40, ο Τιτανικός συγκρούεται με ένα παγόβουνο στον βόρειο Ατλαντικό. Λιγότερο από δυόμισι ώρες αργότερα, η πρύμνη χάνεται βίαια στο νερό -η πλώρη έχει βυθιστεί λίγο νωρίτερα- παρασέρνοντας στον θάνατο περισσότερα από 1.500 άτομα.

103 χρόνια μετά το θρυλικό ναυάγιο εξακολουθεί να συναρπάζει και να συγκινεί. Η ιστορία του Τιτανικού έχει «μαγνητίσει» εκατομμύρια ανθρώπους, ιστορικούς, ερευνητές.

    Το υπερπολυτελές βρετανικό υπερωκεάνιο, το μεγαλύτερο πλοίο της εποχής, σύμβολο των νέων δυνατοτήτων του ανθρώπου που συνοδεύτηκε από το μύθο ότι είναι αβύθιστο, έχει αποτελέσει ανεξάντλητη πηγή για κινηματογραφικές ταινίες, βιβλία, ντοκιμαντέρ, εκθέσεις, ακόμη και θεωρίες συνωμοσίας. Φωτογραφίες-ντοκουμέντα, συγκλονιστικές μαρτυρίες επιζώντων, ιστορίες για όσους χάθηκαν.

    Το πλοίο εκτελούσε το παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη.

    Από τους 2.223 επιβαίνοντες στον Τιτανικό επέζησαν οι 706. Η περισυλλογή των διασωθέντων έγινε περίπου τέσσερις ώρες μετά την καταστροφή από το πλοίο RMS Carpathia. Τα περισσότερα θύματα πέθαναν από υποθερμία.

    Οι επιβάτες της πρώτης θέσης και οι γυναίκες είχαν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τους άνδρες, και τους επιβάτες της δεύτερης και της τρίτης θέσης. Αυτή η προτεραιότητα δόθηκε για τις σωστικές λέμβους, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί το 92% των ανδρών της δεύτερης θέσης και να επιβιώσουν λιγότεροι από τους μισούς επιβάτες της τρίτης θέσης.

    Συνολικά χάθηκε το 39,5% των επιβατών της πρώτης θέσης (130 άνθρωποι), το 58,3% της δεύτερης θέσης (166 άτομα), το 75,5% της τρίτης θέσης (536 επιβάτες) και το 76,2% του πληρώματος (685 άτομα).

    Στα πλοία που έλαβαν το σήμα κινδύνου του Τιτανικού συμπεριλαμβάνονται το Mount Temple, Frankfurt,και Olympic. Τα φώτα ενός άλλου πλοίου φαίνονταν σε απόσταση, και παρόλο που η ταυτότητα του πλοίου παραμένει μυστήριο, φημολογείται ότι ανήκαν στο Californian ή σε ένα αλιευτικό που ονομαζόταν Sampson.

    Στα πιθανά αίτια βύθισης του Τιτανικού συγκαταλέγονται κάποια μεταλλουργικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του ή η ποιότητα των καρφιών που συγκρατούσαν τον σκελετό, οι δυνατότητες του πηδαλίου ελέγχου στροφής, ο προσανατολισμός κατά τη σύγκρουση (πολλοί πιστεύουν ότι θα είχε σωθεί το πλοίο εάν είχε χτυπήσει μετωπικά το παγόβουνο), οι ήπιες καιρικές συνθήκες (εάν υπήρχαν κύματα θα χτυπούσαν στη βάση του παγόβουνου και θα το είχαν δει νωρίτερα), και η ταχύτητα (η επίσημη έκθεση που είχε συνταχθεί ανέφερε πως εάν δεν είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα το υπερωκεάνιο θα μπορούσε να είχε αποφύγει το παγόβουνο).

    Το ναυάγιο μπορεί να μην είναι εκείνο με τα περισσότερα θύματα, αλλά έχει καταφέρει να παραμείνει θρυλικό.

    Ο Τιτανικός κατασκευάστηκε σε μια εποχή που η τεχνολογία πραγματοποιούσε άλματα. Ωστόσο, ένα παγόβουνο (σημάδι ενός κόσμου αρχαίου, που χάνεται) ήρθε να ανακόψει την αισιοδοξία για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

    Η τεχνολογία δεν ήταν πια μόνο πηγή χαράς, αλλά και κινδύνου. Η τραγωδία του Τιτανικού ήταν αυτή που κατάφερε την αλλαγή της νομοθεσίας που όριζε ότι ένα πλοίο με χιλιάδες επιβάτες θα μπορούσε να φέρει ελάχιστες σωστικές λέμβους.

    Σε λιγότερο από 2,5 ώρες -όσο κράτησαν οι τρομακτικές σκηνές- κάθε ένας από τους επιβάτες του πλοίου ήρθε αντιμέτωπος με τις προσωπικές του επιλογές και έγραψε τη δική του σελίδα στην ιστορία του Τιτανικού.

    * Το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού είχε προγραμματιστεί αρχικά για την 20ή Μαρτίου του 1912. Ωστόσο, όταν το Olympic συγκρούστηκε με το Hawke, οι εργασίες στον Τιτανικό ανεστάλησαν προσωρινά προκειμένου να επισκευαστεί το «αδελφό» πλοίο της White Star Line.

    * Η τελευταία επιζήσασα του ναυαγίου ήταν η Μαλβίνα Ντιν, που πέθανε το 2009 σε ηλικία 97 ετών.

    * Η τραγωδία του Τιτανικού επέφερε νέους κανόνες στη ναυτιλία, κυρίως σε ό,τι αφορά τα μέσα διάσωσης με την απαίτηση οι ναυαγοσωστικές λέμβοι και οι σωσίβιες ζώνες να υπερκαλύπτουν σημαντικά τον αριθμό επιβαινόντων.

    Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

    Sports in

    Άγριο ξύλο μεταξύ οπαδών πριν το Τζένοα – Κάλιαρι (vid)

    Ακόμα ένα περιστατικό οπαδικής βίας έρχεται να ταράξει την Ιταλία.

    Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    in.gr | Ταυτότητα

    Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

    Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

    Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

    Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

    Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

    ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

    ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

    Τρίτη 30 Απριλίου 2024