Το αίσθημα της πείνας ωθεί τον καταναλωτή να αγοράσει περισσότερα πράγματα, και όχι μόνο τρόφιμα, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, με επικεφαλής την Δρ Άλισον Τζινγκ Σου, διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι δαπανούν περισσότερα χρήματα, όταν είναι πεινασμένοι, αναφερόμενοι σε αυτούς που δεν έχουν οικονομικό πρόβλημα και μπορούν να πραγματοποιήσουν αγορές.

Επιβεβαιώνεται έτσι προηγούμενη έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποι κάνουν μεγαλύτερο λογαριασμό σε βρώσιμα είδη στο σούπερ μάρκετ, όταν αισθάνονται πεινασμένοι. Ωστόσο, η νέα έρευνα δείχνει ότι αυτό συμβαίνει γενικότερα και δεν αφορά μόνο τα είδη διατροφής.

Οι επιστήμονες πραγματοποίησαν πέντε πειράματα με ομάδες εθελοντών, τόσο σε εργαστηριακό περιβάλλον, όσο και σε καταστήματα. Τελικά, διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερο πεινασμένος αισθανόταν ο καταναλωτής, τόσο του άνοιγε η όρεξη για ψώνια. Έτσι, κάποιος με άδειο στομάχι δαπανούσε έως 64% περισσότερα χρήματα από ό,τι κάποιος χορτασμένος.

Οι ερευνητές αποδίδουν την διαφοροποίηση αυτή στο γεγονός ότι, όταν πεινάμε, το στομάχι μας εκκρίνει την ορμόνη γρελίνη (ghrelin), που επιδρά στον εγκέφαλο με τρόπο τέτοιο, ώστε όχι μόνο να θέλουμε να καταναλώσουμε θερμίδες (δηλαδή να φάμε), αλλά επίσης να αποκτήσουμε και να απολαύσουμε μεγαλύτερες ποσότητες από ό,τι βλέπουμε γύρω μας.

«Καλό θα είναι κανείς να έχει φάει προτού πάει για ψώνια – αν δεν θέλει να αγοράζει περιττά πράγματα, για τα οποία θα μετανιώσει εκ των υστέρων», συμβουλεύει η Δρ Σου.

health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ