Αν και δεν πρόκειται για τη μικρότερη σε διαστάσεις πρόταση της Jeep -ο συγκεκριμένος τίτλος εξακολουθεί να ανήκει στο αειθαλές τρίθυρο Wrangler- αποτελεί με διαφορά την πιο προσιτή.

Προσιτή όχι μόνο γιατί η μικρότερη σε ισχύ έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων έχει ως αφετηρία τα 19.370 ευρώ, αλλά κυρίως γιατί οι προδιαγραφές του -ανεξαρτήτως έκδοσης- δεν θυμίζουν σε τίποτα τις προτάσεις που είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Jeep.

Ο λόγος, φυσικά, για το Renegade, το πρώτο αστικών διαστάσεων crossover στην ιστορία της Jeep, που επιχειρεί να μεταφέρει την αμερικανική φίρμα πιο κοντά στις επιθυμίες και τις ανάγκες του ευρωπαϊκού κοινού.

Σχεδιασμένο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, το Renegade κρύβει επιμελώς την όποια σχέση μπορεί να του χρεώσει κανείς με την Fiat.

Ακόμα και αν δεν είσαι, λοιπόν, οπαδός της αμερικανικής σχολής, οφείλεις να αναγνωρίσεις τη διαφορετικότητα αλλά και την αρρενωπότητα που του προσδίδουν στοιχεία, όπως το τετραγωνισμένο αμάξωμα και η χαρακτηριστική κεντρική εισαγωγή με τις κάθετες, και χρωμιωμένες για τις πλουσιότερες εκδόσεις, γρίλιες.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που προκύπτει από τον… τετράγωνης λογικής σχεδιασμό του Renegade, είναι η άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.

Ειδικότερα, η πίσω σειρά καθισμάτων διαθέτει το απαραίτητο πλάτος ώστε να φιλοξενήσει ακόμα και τρεις επιβάτες, όταν τα 385 λίτρα αναζητούν αντίπαλο ανάμεσα στα μεγαλύτερων διαστάσεων hatchbacks της ελληνικής αγοράς.

Τα υψηλά, για τα δεδομένα της κατηγορίας ποιοτικά στάνταρ, όπως άλλωστε και ο χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις εξοπλισμός, συμπληρώνουν το σύγχρονο προφίλ του θαλάμου επιβατών.

Αν και δεν μπορείς να μιλήσεις για σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες που να δηλώνουν την αφετηρία ή τον προορισμό του Renegade, η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη μεγέθους 3,5 ιντσών του πίνακα οργάνων ανήκει σε εκείνα τα στοιχεία που θα υπερασπιστούν τη μοναδικότητά του.

Αντιθέτως, το μέγεθος των πέντε ιντσών και ακόμα περισσότερο η χαμηλή ανάλυση της οθόνης αφής που φιλοξενεί η κεντρική κονσόλα δεν θα ικανοποιήσει εκείνους που ενδεχομένως επιλέξουν τις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις της γκάμας του.

Δίνοντας συνέχεια στην αναζήτηση εκείνων των χαρακτηριστικών που διαμορφώνουν το προφίλ του Renegade, ο λόγος περνά στον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων.

Γνωστός από την μέχρι σήμερα παρουσία του σε προτάσεις της Fiat, συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδοντας 120 ίππους και 320 Nm ροπής.

Τον συγκεκριμένο κινητήρα θα τον συναντήσεις, κατά αποκλειστικότητα, σε δικίνητες εκδόσεις του Renegade, συνεπώς η όποια συζήτηση για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του «μικρού» Jeep περιττεύει.

Με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να ανέρχεται στα 20 εκατοστά, η κίνηση στο πατημένο χώμα δεν θα αποτελέσει ουσιαστικό πρόβλημα για το Renegade, ωστόσο, σε απαιτητικότερες επιφάνειες, όπως είναι το χιόνι και η λάσπη, οι ικανότητές του δεν διαφοροποιούνται σημαντικά σε σχέση με εκείνες του ανταγωνισμού.

Επί της ουσίας, λοιπόν, μιλάμε για μια ασφάλτινη πρόταση, η οποία ωστόσο διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους τέσσερις τροχούς (γόνατα McPherson εμπρός-πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και δίχως καμία αμφιβολία μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις κακουχίες.

Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης μαρτυρούν την προσπάθεια που έχει γίνει ώστε η απόσταση που σε χωρίζει από το έδαφος να μην υποβαθμίσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Ναι μεν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος γίνονται απολύτως αντιληπτές στο εσωτερικό, ωστόσο, η απουσία κραδασμών και τριγμών σου επιτρέπει να μιλήσεις για άνεση ακόμα και όταν οι τροχοί σου πατούν σε ελληνικό δρόμο.

Ικανοποιητική μπορείς να χαρακτηρίσεις και την αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, έστω και αν με τους κατευθυντήριους τροχούς υπό γωνία θα διακρίνεις μια μικρή ασάφεια.

Κατά τ’ άλλα το πλεόνασμα ροπής που προκύπτει λίγο πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με τη σφικτή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, σού επιτρέπει να αδιαφορήσεις για τα νούμερα των επιδόσεων και ειδικότερα για εκείνα που αφορούν την επιτάχυνση από στάση.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας κινεί με ευκολία τα 1.465 κιλά του Renegade, αυτό που μένει να διαπιστώσεις είναι αν επιβεβαιώνει και τις προσδοκίες σου ως προς την κατανάλωση καυσίμου.

Η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί αρκετή προσπάθεια ώστε να επιβεβαιώσεις στην πράξη τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Συνεπώς δεν έχεις παρά να αρκεστείς στις πολύτιμες υπηρεσίες του καλορυθμισμένου start&stop και να μετριάσεις την πίεση στο γκάζι αν θες να αξιοποιήσεις τα εγγενή πλεονεκτήματα του σύγχρονου και αποδοτικού κινητήρα diesel.

Μια διαφορετική και σαφώς πιο επιθετική προσέγγιση θέτει υπό κρίση τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και ειδικότερα την ικανότητα του πλαισίου να διαχειρίζεται απαιτητικότερες καταστάσεις.

Υπερβάλλοντας, πάντως, οι κλίσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους περισσότερο για να σου υπενθυμίσουν τον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου και λιγότερο για να σε φέρουν σε δύσκολη θέση.

auto.in.gr