Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Volvo

Volvo «Safe Positioning»: Ασφάλεια δίχως όρια

Ακόμα και εκτός των φυσικών ορίων ενός δρόμου, το καινοτόμο σύστημα "safe positioning" με το οποίο εξοπλίζεται το νέο Volvo XC90 εγγυάται τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών.

Γιάννης Αδάναλης


Αν και ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού στο εσωτερικό ενός νέου Volvo έχει μειωθεί κατά τα 2/3 σε σχέση με τις προτάσεις που η σουηδική φίρμα διέθετε στην γκάμα της την δεκαετία του 1970, η συχνότητα εμφάνισης θωρακικών και σπονδυλικών τραυματισμών δεν παρουσιάζει ανάλογη μείωση.

Πρόκειται για τραυματισμούς που παρατηρούνται σε περιπτώσεις εκτροπής του αυτοκινήτου από τον δρόμο και προκαλούνται πρωτίστως από τις κάθετες δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης και δευτερευόντως από την αδυναμία των συμβατικών συστημάτων πρόσδεσης να συγκρατήσουν το σώμα του οδηγού και των επιβατών στην κατάλληλη θέση.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, του «Vision 2020» -ενός φιλόδοξου προγράμματος που θέλει έως το 2020 τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου στο εσωτερικό οποιουδήποτε νέου Volvo να εκμηδενίζονται- η σουηδική φίρμα εξέλιξε ένα ακόμα πρωτοποριακό σύστημα παθητικής ασφάλειας.

Το «Safe Positioning», όπως είναι η ακριβής ονομασία του, αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του νέου XC90 και έχει ως μοναδικό σκοπό την αποτροπή ενός λιγότερο ή περισσότερο σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση εκτροπής του αυτοκινήτου από τον δρόμο.

Η αποτελεσματικότητα του εν λόγω συστήματος βασίζεται στην ικανότητά του να αντιλαμβάνεται χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση τους κινδύνους στους οποίους πρόκειται να εκτεθεί το όχημα και συνεπώς οι επιβάτες του.

Μόλις αυτό συμβεί οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας ενεργοποιούνται εξασφαλίζοντας πως τη στιγμή της πρόσκρουσης το σώμα του οδηγού και του συνοδηγού θα διατηρηθεί στην ασφαλέστερη θέση και δεν θα μετακινηθεί αυξάνοντας τις πιθανότητες τραυματισμού.

Η συνέχεια ανήκει στα ήδη γνωστά και ευρέως διαδεδομένα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως οι αερόσακοι και τα αποσπώμενα πεντάλ, ωστόσο, το «Safe Positioning» της Volvo κρύβει έναν ακόμη άσσο στο μανίκι του.

Ο λόγος για τα στοιχεία απορρόφησης ενέργειας που παρεμβάλλονται ανάμεσα στο κύριο σώμα των μπροστινών καθισμάτων και στην βάση στήριξης, εξασφαλίζοντας ότι οι κάθετες δυνάμεις που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης θα καταλήξουν στον οδηγό και τον συνοδηγό μειωμένες κατά τα 2/3.

Αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει από ατυχήματα, η Volvo δημιούργησε τρία σενάρια πρόσκρουσης με σκοπό να δοκιμάσει την αποτελεσματικότητα του «Safe Positioning» σε πραγματικές συνθήκες.

Στη δοκιμασία «Airborne» το αυτοκίνητο «ίπταται» με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και σε απόσταση 80 εκατοστών από το έδαφος πριν προσγειωθεί βίαια σε αυτό. Οι κάθετες δυνάμεις που αναπτύσσονται σε αυτή την περίπτωση μπορούν να συγκριθούν με εκείνες που δέχεται το σώμα ενός πιλότου τη στιγμή που ενεργοποιεί το εκτινασσόμενο κάθισμα.

Αντιστοίχως, στη δοκιμασία «Ditch» το αυτοκίνητο πέφτει σε ένα χαντάκι βάθους 80 εκατοστών και χτυπά σε ένα ανάχωμα πριν οι τροχοί του εγκαταλείψουν και πάλι το έδαφος για μια μικρότερης διάρκειας «πτήση».

Τέλος, στη δοκιμασία «Rough Terrain» η μεγαλύτερη πρόκληση αφορά στο σύστημα συγκράτησης, το οποίο καλείται να διαχειριστεί τις κινήσεις του σώματος που προκαλεί το πέρασμα του αυτοκινήτου πάνω από μια ανομοιόμορφη επιφάνεια εδάφους.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης που επιχειρούν να αναπαραστήσουν τις συνθήκες που επικρατούν και σε ένα πραγματικό ατύχημα συμμετέχουν προηγμένης τεχνολογίας ανδρείκελα, την ίδια στιγμή που για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων πρόσδεσης χρησιμοποιείται ακόμα και ένας πολυαξονικός ρομποτικός βραχίονας.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφέρουμε πως το όραμα-δέσμευση της Volvo για τον εκμηδενισμό των σοβαρών τραυματισμών και των θανάτων που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα έως το 2020, έχει αφετηρία τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που έχει αναπτύξει η σουηδική φίρμα.

Έτσι, λοιπόν, πριν το «Safe Positioning» με το οποίο εξοπλίζεται το XC90 κληθεί να προσφέρει τις… σωτήριες υπηρεσίες του, ο οδηγός θα πρέπει να έχει αγνοήσει τις προειδοποιήσεις εκείνων των συστημάτων που αποτρέπουν την ακούσια εκτροπή του αυτοκινήτου από τη λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία κινείται, παρακολουθώντας όχι μόνο τις συνθήκες που επικρατούν γύρω από το αυτοκίνητο αλλά και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ίδιος ο οδηγός.

auto.in.gr

Sports in

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024