«Εξορία» στα diesel και «ταυτότητα ρύπων» για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα δρομολογούν οι Γάλλοι
Ο Γάλλος πρωθυπουργός εξήγγειλε σύστημα αξιολόγησης και ταυτοποίησης των πλέον ρυπογόνων Ι.Χ. αυτοκινήτων της γαλλικής επικράτειας καθώς, και την προσπάθεια αναστροφής της παραδοσιακής προτίμησης των Γάλλων στους diesel κινητήρες.
«Λάθος που πρέπει να διορθωθεί» χαρακτήρισε την παραδοσιακή προτίμηση των Γάλλων στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μanuel Valls, εξαγγέλλοντας παράλληλα τη θεσμοθέτηση συστήματος αξιολόγησης των αυτοκινήτων βάσει των εκπομπών ρύπων.
Το παραπάνω σύστημα αξιολόγησης και ταυτοποίησης των αυτοκινήτων βάσει των ρύπων τους θα τεθεί σε ισχύ από το 2015, συνδράμοντας τις τοπικές αρχές κάθε πόλης να κρατήσουν έξω από το κέντρο τα πλέον ρυπογόνα Ι.Χ.
Σε ό,τι αφορά την προτίμηση των Γάλλων για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις σε ποσοστό 80%, ο Manuel Valls ανέφερε ότι «ευνοούσαμε για καιρό τους κινητήρες diesel. Αυτό ήταν λάθος και πρέπει σταδιακά να το αλλάξουμε με έξυπνο και ουσιαστικό τρόπο».
Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου, όπως δήλωσε ο Γάλλος πρωθυπουργός, ήδη στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπεται η αλλαγή της μέχρι τώρα, ευνοϊκότερης φορολογίας του diesel καυσίμου έναντι της βενζίνης.
Η αύξηση του φόρου του πετρελαίου κίνησης για το 2015 αναμένεται να αποφέρει στα κρατικά γαλλικά ταμεία 807 εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα, με την αύξηση της φορολογίας του πετρελαίου κίνησης, ο Manuel Valls δήλωσε ότι θα υπάρξει πρόγραμμα κινήτρων για την αναβάθμιση των παλαιών diesel κινητήρων και την προσαρμογή τους σε πιο σύγχρονα και φιλικότερα προς το περιβάλλον πρότυπα.
Επιπλέον, όπως είχε ανακοινώσει νωρίτερα μέσα στη χρονιά η υπουργός ενέργειας, Segolene Royal, θα υπάρξουν επίσης κίνητρα τα οποία θα φτάνουν έως και τα 10.000 ευρώ για όσους αποφασίσουν να αποσύρουν το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό τους και να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο.
Η γαλλική νομοθεσία ευνοεί τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σχεδόν από πάντα, καθώς μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μείωσε την φορολογία στο πετρέλαιο προκειμένου να επανεκκινήσει την οικονομία και να βοηθήσει αγρότες, βιοτέχνες και οδικές μεταφορές.
Τη δεκαετία του ’80 επανήλθε με ακόμα πιο ευνοϊκή πολιτική σε σχέση με το πετρέλαιο ως καύσιμο σε μια προσπάθεια να διασώσει την αυτοκινητοβιομηχανία της έναντι του ξένου ανταγωνισμού και με δεδομένη την τεχνογνωσία της PSA Peugeot-Citroen στους diesel κινητήρες.
auto.in.gr
- Γερμανία: Ταξιδιωτική οδηγία των ΗΠΑ για το Euro 2024
- Ο Αντώνης Τουρκογιώργης ρόκαρε για τα λαϊκά παιδιά από άκρη σε άκρη
- Όταν το Χόλιγουντ επωφελούνταν από τις… εθνοκαθάρσεις του Ισραήλ για να κάνει ταινίες
- Μενίδι: Άνδρας τραυματίστηκε από αδέσποτη σφαίρα την Κυριακή του Πάσχα
- Ισραήλ: Οι αρχές απαγόρευσαν ξανά την είσοδο στην Γάζα στον επικεφαλής της UNRWA
- «Κλείνει» τον Μπάλντοκ ο Παναθηναϊκός