Η σουηδική φίρμα, μετά τη λαμπρή πρεμιέρα του νέου XC90 και ενώ εκκρεμεί ακόμα το εκθεσιακό ντεμπούτο του στο Παρίσι, ετοιμάζει τα επόμενο βήμα της το οποίο θα ενσαρκωθεί στις επιφάνειες ενός πολυτελούς sedan το οποίο, θα αντικαταστήσει το S80, διεκδικώντας μια θέση μεταξύ μοντέλων όπως η Mercedes-Benz E-Class, το Audi A6 και η BMW Σειράς 5.

Όπως είχε ανακοινώσει στο κοντινό παρελθόν η Volvo, η κατεύθυνση για τα μοντέλα που φέρουν το S είναι να εστιάζουν στην κομψότητα ενώ, το αριθμητικό 90 σημαίνει ότι ενσωματώνουν την τελευταία εξέλιξη σε κάθε επίπεδο.

Έτσι, σύμφωνα, με πληροφορίες το S90 θα διατηρήσει το γνώριμο σχήμα του S80, ωστόσο θα φέρει σχεδιαστικές επιρροές από το XC90 σε ό,τι αφορά τις αισθητικές λεπτομέρειες, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε μοτίβο «Τ» και την οικεία, έντονη γρίλια.

Κάτι ανάλογο θα συμβεί και στο εσωτερικό του S90 το οποίο θα είναι αντίστοιχο του κορυφαίου SUV της φίρμας και θα δανειστεί τα ίδια στοιχεία διαθέτοντας τον κρυστάλινο επιλογέα της Orrefors, και τις χαρακτηριστικές ματ ξύλινες επιφάνειες να πλαισιώνουν το γνωστό infotainment με την οριζόντια διάταξη και την μεγάλη οθόνη αφής.

Εξάλλου, εκτός από τις αισθητικές λεπτομέρειες τα XC90 και το S90, θα μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική SPA κάτι που σημαίνει επίσης ότι θα έχουν και κοινή γκάμα κινητήρων.

Αυτό μεταφράζεται σε μια σειρά τετρακύλινδρων αποδοτικών κινητήρων Drive E βενζίνης και πετρελαίου οι οποίοι αναμένεται να του εξασφαλίζουν το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού σε επίπεδο αποδοτικότητας.

Ενδεικτικό είναι ότι ο D4 των 190 ίππων ο οποίος εξοπλίζει και το σουηδικό SUV, καταφέρνει στην περίπτωση της αντίστοιχης έκδοσης του V40 να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 85 γρ./χλμ.

Αν και το παραπάνω μέγεθος θα εμφανιστεί λίγο αυξημένο στην περίπτωση του S90 λόγω του επιπλέον όγκου σε σχέση με το μικρομεσαίο V40, αυτό δεν αναμένεται να του στερήσει το πλεονέκτημα του έναντι του ανταγωνισμού του, καθώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αποδοτικότερων πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των premium αντιπάλων του εκλύουν αρκετά παραπάνω από τα 100 γρ./χλμ.

Παράλληλα, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται μια plug-in υβριδική έκδοση για το S90 η οποία θα ακολουθήσει την ίδια φιλοσοφία με την έκδοση T8 Twin Engine του ΧC90 συνδυάζοντας δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με υπερσυμπιεστή και turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα. Στην αντίστοιχη έκδοση του S90 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε σχεδόν 50 γρ./χλμ.

Auto Express